Čochtánek (120s)Stark Turbulent D (121s)

Roben (121)
Zobrazit v plné velikosti


Roben (121)

Cena: 110,00 Kč


Rozpětí 1316 mm
Délka 825 mm
Hmotnost 480–550 g
Motor MIG 400/7,2 V
Ovládané prvky S, V, M
Konstrukce Antonín Souček

Roben byl navržen pro rekreační polétání, a to i na malém prostoru. Při jeho konstrukci jsem vycházel z požadavku na jednoduchou, rychlou a méně náročnou stavbu při zachování pěkného vzhledu a aerodynamické čistoty. Stavbu by měl zvládnout i méně zkušený modelář.
Základním materiálem na stavbu trupu a ocasních ploch je extrudovaný polystyren, na křídlo pěnový polystyren, vyztužený a zesílený balzou. Extrudovaný i pěnový polystyren opracováváme odporovou pilou podle šablon. Balzu vybereme dostatečně pevnou, houževnatou, pokud možno lehkou. Opravitelnost případných ran a různých šrámů je dobrá.
Ovládány jsou směrovka, výškovka a otáčky motoru. Model se dobře ovládá, chová se nezáludně. Pro jeho malé rozměry a menší plošné zatížení je jeho použitelnost se sílícím větrem omezena.
K pohonu slouží elektromotor řady 400 s přímým náhonem vrtule, regulátor 10–12 A  a dvě miniserva. Pohonná baterie sestává z 8 článků NiMH nebo 2–3 článků Li-pol. Při volbě vybavení a vůbec při celé stavbě bereme ohled hlavně na celkovou hmotnost. K lepení postačí disperzní lepidlo (Herkules, Kleiberit, Ponal) v kombinaci s Purexem.

 

Křídlo se vzepětím do U má díly z pěnového polystyrenu vyztužené balzou. Je nedělené, bez křížení, k trupu se připoutává gumou.
Trup sestává z bočnic, přepážek a horní a dolní pásnice. Všechny díly jsou z extrudovaného polystyrenu, jen motorová přepážka z překližky. Pro větší pevnost je přední část polepena papírem.
Ocasní plochy jsou vyříznuty z extrudovaného polystyrenu a vyztuženy balzovými lištami.
Výkony modelu jsou závislé na kvalitě stavby, hmotnosti, ale hlavně na umění pilota. Doba letu závisí na použitých bateriích a na stylu létání.