Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
Model obchodní lodě, délka 1103 mm, konstrukce J. Horák
Délka | 1103 mm |
Šířka | 168 mm |
Ponor | 57 mm |
Výtlak | 5,7–6 kg |
Ovládané prvky | kormidlo, motor |
Konstrukce | Jan Horák |
Skutečná loď je první ze série osmi vyrobených loděnicemi Neptun v Rostocku pro Německé námořní loďstvo. Tyto nákladní lodě jsou určeny pro plavby v Baltickém a Severním moři, jakož i ve vodách kolem Anglie a Irska.
Lodní trup je sestaven a svařen z celků, příď je zesílena pro plavbu v ledové tříšti. K pohonu slouží vznětový motor o výkonu 1 000 kW (1 365 k), výrobek strojíren Halberstadt, jenž pohání jednu čtyřlistou vrtuli. Strojovna je v podpalubí. Posádka v počtu 24 mužů je ubytována v jedno- a dvoulůžkových kajutách v podpalubí. Loď je moderně zařízena a vybavena přistroji pro bezpečnou plavbu. Na zadní palubě jsou dva záchranné čluny, každý pro 25 osob, a pracovní motorový člun. V ložných prostorách lze přepravovat hromadný i kusový náklad.
Model v nakresleném a popsaném provedení je vhodný pro modeláře s určitou stavební praxí, nikoliv pro úplné začátečníky. Před započetím stavby prostudujeme výkres i popis a opatříme si veškerý materiál, a to včetně pohonného elektromotoru a zdrojů, případně i řídicí rádiové soupravy. Jde o to, abychom si předem mohli rozvrhnout umístění všech dílů výbavy včetně poměrně těžkých elektrických zdrojů a nemuseli dodatečně něco upravovat na polohotovém trupu. Nejlépe je zakreslit si všechno tužkou na výkres alespoň obrysově.
Trup má kostru sestávající ze žeber, přídě a zádě z vícevrstvé překližky. Na potah čili obšívku použijeme smrkové lišty. Příďový a záďový blok slepíme z prkének (tvrdá balza nebo lípa). Kormidlo slepíme ze tří vrstev tenké překližky, hřídel je z ocelového drátu. Paluby a boční paluba jsou z překližky. Pod střední zvýšenou palubou je kajuta slepená z hranolů měkkého dřeva nebo balzy a z překližky. Na zádi modelu je kajuta s kapitánským můstkem z překližky. Stožáry, ventilátory a ramena jeřábů zhotovíme z měkkého dřeva, kování z plechu a drátků. Na lanoví použijeme režnou nit. Horní lávky mezi stožáry vyřežeme z tenkého plechu a ohneme. Podpěry ramen jeřábů spájíme z drátu. Zábradlí a žebříky na stožárech spájíme z mosazného drátu, schůdky slepíme z překližky. Na tyto práce je dobré si udělat jednoduché přípravky. Dva záchranné čluny a pracovní člun zhotovíme z balzy, jeřáby pro čluny vyřežeme a slepíme z překližky. Spouštěcí vrátky, kotvy, jeřáby, pacholata, záchranné kruhy, kotvy, kladky, svítilny a další palubní doplňky je možno zhotovit z různých materiálů (dřevo, kov, modurit apod.). Čtyřlistou lodní vrtuli si můžeme koupit, zhotovit anebo použít vrtuli třílistou.
Povrchová úprava sestává z tmelení, broušení a natření (nastříkání) barvou.
Na přepravu modelu k vodě a na jeho úschovu je vhodné si udělat bednu z překližky nebo sololitu. Bedna ochrání uschovaný model jak proti prachu, tak proti slunečním paprskům na břehu vody.