Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Sportovní upoutaná maketa na motor 2,5–3,5 cm3, konstrukce Jaroslav Fara
Rozpětí | 1176 mm |
Délka | 827 mm |
Hmotnost | 1000 g |
Motor | 2,5 až 3,5 cm3 |
Ovládané prvky | V, (M) |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
V roce 1978 uplynulo 40 let od vzniku československého letadla, jehož premiéra vzbudila mimořádnou pozornost na aerosalonu v Paříži. Byl to sportovní celodřevěný dvoumístný dolnoplošník velmi elegantních tvarů i pěkných výkonů, na tehdejší dobu skutečně moderní konstrukce Ing. P. Beneše. Letoun o rozpětí křídla 10 m měl maximální rychlost 225 km/h s motorem o 69,8 kW (95 k) a dolet až 1 600 km. Podrobnější popis letadla a třípohledový výkres uveřejnil časopis Modelář v č. 11/1968.
Maketa je rozměrově zpracována podle zbytků dochované dokumentace a lze ji považovat za tvarově věrnou. Se vzorem je shodná i provedením potahu a samozřejmě barevně. Pro nedostatek podrobnější dokumentace je pravděpodobné, že na výkrese modelu chybějí některé drobné povrchové detaily, kterých však bylo velmi málo.
Model je vhodný pro modeláře s určitou praxí, nikoli pro nezkušené. Stavební návod uvádí proto jen sled montážních prací stavebních celků modelu, nikoli popis zhotovení jednotlivých detailů.
Superbibi Be 555 lze po úpravách postavit i rádiem řízenou, poháněnou elektromotorem nebo spalovacím motorem.
Na stavbu použijeme balzu běžné jakosti, na vnější straně hladkou, bez rýh a chloupků. Díly spojujeme běžnými modelářskými lepidly.
Trup stavíme po částech. Na pracovní desce přímo na výkrese sestavíme v obrácené poloze nejprve spodní část (dělicí rovinu tvoří horní strana bočnice), teprve na ní pak stavíme část vrchní.
Křídlo je nedělené a k trupu pevně přilepeno. Jeho kostru zčásti stavíme volně v ruce a dokončíme na pracovní desce.
Ocasní plochy sestavíme obě stejným způsobem: Z podélníků a okrajových žeber sestavíme rám, do kterého vlepíme pásky, jež obrousíme do tvaru. Na hotovou kostru přilepíme tuhý potah.
Motorová skupina. Použijeme výkonný motor zdvihového objemu 2,5 cm3, jako je např. MVVS 2,5 DF. Lze použít i motor do objemu 3,5 až 4 cm3. Plechovou palivovou nádrž spájíme cínem.
Povrchová úprava. Celý model potáhneme přes všechno tenkým vláknitým papírem a potah vypneme vypínacím lakem. Model nastříkáme barevou a doplníme imatrikulaci a ozdoby.