Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Motorový větroň RC V2PM na motor 2,5 cm3, konstrukce M. Křižka
Rozpětí | 2775 mm |
Délka | 1370 mm |
Hmotnost | 2000 g |
Motor | 2,5 cm3 |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Michal Křižka |
Model je navržen jako speciál pro soutěžení v kategorii RCV2-PM. Podle mých požadavků měl být co nejjednodušší jak stavbou, tak i ovládáním. Model je vybaven ovládáním výškového a směrového kormidla a nezbytným zhasínáním motoru. Je navržen pro motor Modela MVVS 2,5. Při spojení s laděným tlumičem má dostatečný výkon, kterého je třeba k dosažení potřebné výšky během času devadesáti sekund motorového letu.
Rozhodl jsem se pro použití klasického materiálu, tj. balzy a překližky v kombinaci se smrkovými lištami, tak aby model vážil co nejméně.
Původní typ měl ocasní plochy zhotoveny z plné balzy a měl kratší část trupu před křídlem, což se projevilo problémy při vyvážení modelu. Přesto však měl model pouze nejnižší povolenou hmotnost. Druhý model jsem proto upravil: Ocasní plochy jsou konstrukční a přední část trupu je delší. Tento model je na výkrese.
Model je z transportních důvodů řešen jako rozkláda- cí s odnímatelným centroplánem, na němž jsou na dvou spojkách přichyceny obě poloviny křídla, proti vysunutí jištěné dvojicí háčků, spojovaných gumou. To je výhodné také pro dobrý přístup k rádiové soupravě. Model není dimenzován pro prudké obraty a strmé klesání, které při správném rozvržení letového času není nutné.
Vzhledem k určenému motorovému času, který se nesmí překročit, jsem musel vyřešit zhasínání motoru, které je spřaženo s ovládáním výškovky; na plné potlačení se odjistí mechanismus a dojde k zastavení motoru. První varianta je určena pro detonační motory, ostatní dvě jsou vhodné pro motory se žhavicí svíčkou.
Křídlo modelu sestává ze dvou polovin, z nichž každá má dvě části. Poloviny se připojují k centroplánu spojkami z duralového plechu a ocelového drátu a celek se upevňuje k trupu dvěma šrouby M5. Hlavní nosník sestává ze dvou smrkových pásnic. Náběžná lišta je balzová, odtoková sestává ze dvou balzových pásnic. Náběžná část má oboustranný tuhý potah z balzy. Žebra jsou páskována. Uši jsou ke středovým částem přilepeny natupo.
Plovoucí výškovka je dělená, poloviny jsou spojeny ocelovými dráty. Konstrukce je celobalzová. Po slepení je na výškovce vybroušen profil přibližně NACA 0006. SOP je stavěna obdobně jako výškovka.
Trup je z balzy a překližky. Překližkové bočnice jsou vyztuženy balzou. Přepážky trupu jsou překližkové. Horní a spodní pásnice trupu za křídlém jsou z balzy. Vpředu je spodní potah překližkový, spodní kouty jsou vyztuženy smrkovými lištami. Slepený trup je obroušen do průřezu se zaoblenými hranami, vpředu přechází do kruhového průřezu, navazujícího na vrtulový kužel. Nakonec je trup přelaminován skelnou tkaninou
Křídlo a ocasní plochy můžeme potáhnout papírem nebo nažehlovací fólií. Papírový potah můžeme nastříkat barevnými nitroemaily, a pokud použijeme motor se žhavicí svíčkou, ještě ochranným lakem.
K ovládání modelu stačí souprava se dvěma servy. Táhla k ocasním kormidlům jsou ze smrkových lišt. Mechanismus sloužící k zastavení motoru je spojen se servem výškovky ocelovou strunou, vedenou plastovou trubkou.