Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
Sportovní RC maketa na motor 2,5–5 cm3, konstrukce J. Fara
Rozpětí | 2390 mm |
Délka | 1355 mm |
Hmotnost | 2300 g |
Motor | 2,5-5 cm3 |
Ovládané prvky | S, V, Kř., M |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Model Fournier RF-5 je rádlem řízená maketa kategorie RC MM v měřítku 1 : 5,75. Předlohou je francouzské sportovní letadlo, jehož výkres a popis lze nalézt v časopisu Modelář 11/1977. Model má dělené odnímací křídlo. Maketářsky není propracováno vybavení kabiny, zasouvání podvozkového kola a jsou vypuštěny brzdicí štíty a dvoudílná dvířka šachty podvozkového kola (je pouze naznačen jejich obrys).
Pro ovládání modelu je použita proporcionální souprava se čtyřmi servy. Na výkrese není zakresleno umístění serv, přijímače ani zdrojů. Není zakreslen ani motor, který může být o zdvihovém objemu 5 cm3, postačí ale i výkonný MVVS 2,5 poslední řady. Do výkresu je nutné si všechny chybějící díly doplnit, včetně táhla ke karburátoru motoru, a upravit rozteč hranolů motorového lože.
Model RF-5 je poměrně náročný, vhodný jen pro modeláře s dostatečnou stavební a letovou praxí.
Křídlo je jednonosníkové konstrukce. Tuhý potah náběžné části vytváří spolu s náběžnou lištou a nosníkem se stojinou torzní skříň. Poloviny křídla se k trupu připojují dvěma vyjímacími spojkami, které se zasouvají do pouzder v trupu a kořenech křídla.
Trup má základ ze dvou bočnic, spojených horními a dolními rozpěrami. Po doplnění přepážek je shora i zdola uzavřen tuhým potahem. Odnímací kryt kabiny vytvarujeme za tepla z průhledného materiálu. K trupu se upevňuje dvěma posuvnými kolíky. Kryt motoru je odnímací a zakrývá celý motor i s tlumičem. Zhotovíme jej v celku laminováním nebo kašírováním ve formě nebo na kopytě.
Plastová palivová nádrž má objem 100 cm3. Vrtule rozměrů odpovídajících použitému motoru má střed krytý kuželem.
Podvozek tvoří polopneumatické kolo o průměru 70 mm, upevněné ve vidlici. Ostruha s kolem o průměru 24 mm má rovněž tvar vidlice. Opěry pod křídlem mají kola o průměru 24 mm.
Ocasní plochy jsou klasické konstrukce. Kýlovka a stabilizátor mají tuhý potah, kormidla jsou potažena papírem.
Potah a povrchová úprava jsou běžné. Všechny části modelu potáhneme středně tlustým vláknitým papírem, kýlovku a stabilizátor tenkým papírem. Povrch je po vypnutí a vylakování potahu stříkán barvou.
Model je dostatečně stabilní ve všech směrech, přiměřeně rychlý, dobře ovladatelný a klidným letem působí velice realistickým dojmem. Klouzavost je větší než u normálních motorových modelů.