Rozpětí | 1090 mm |
Délka | 980 mm |
Hmotnost | 1500-1650 g |
Motor | 2,5 až 3,5 cm3 |
Ovládané prvky | S, V, Kř., M |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Model je určen pro rekreační létání modelářů s dostatečnými zkušenostmi jak ve stavbě, tak v létání. Stavba vyžaduje přesnost a pečlivost, neboť souměrnost modelu, zvláště křídla, je hlavní podmínkou pro úspěšné létání. Model je poháněn motorem 2,5 až 3,5 cm3 (Modela MVVS 3,5 RC ale není pro svůj velký výkon vhodný) a ovládán RC soupravou se čtyřmi servy, která ovládají obě kormidla, křidélka a přípusť motoru. V tomto provedení je model dostatečně rychlý a létá všechny základní akrobatické obraty.
Předlohou modelu je úspěšná sovětská stíhačka z druhé světové války Jak-3. Její třípohledový výkres, fotografie, popis skutečného letounu a barevné bokorysy byly uveřejněny v časopise Letectví a kosmonautika 9/1974.
Ke stavbě použijeme převážně balzu, pak překližku, borové lišty a další běžný modelářský materiál.
Trup je obvyklé konstrukce. Balzové bočnice jsou spojeny překližkovými přepážkami a balzovými rozpěrkami. Horní nástavba sestává z polopřepážek a tuhého balzového potahu. Spodní potah je z balzového prkénka. Maketa chladiče je slepena z balzových prkének. Na zadní a přední díl kabiny použijeme jako polotovar větší kryt kabiny Modela, střední díl je ohnut z čiré fólie.
Ocasní plochy jsou vybroušeny z plných balzových prkének a do trupu jsou napevno zalepeny.
Křídlo běžné konstrukce s páskovanými žebry stavíme ze dvou samostatných polovin, které spojíme středním dílem. Křidélka opracujeme z plného prkénka a ke křídlu je upevníme na rameno páky a otočnými závěsy
K pohonu modelu můžeme použít každý motor objemu 2,5 až 3,5 cm3 (kromě Modely MVVS 3,5). Upevníme jej v normální poloze.
Model je poměrně rychlý, let je plynulý a velmi realistický, vyžaduje však citlivé a jemné pohyby řídicích pák vysílače. Při startu dobře udržuje směr, přistávat je třeba vyšší rychlostí téměř bez zásahů do výškovky.