Délka | 740 (1480) mm |
Šířka | 128 (256) mm |
Ponor | 46 (92) mm |
Konstrukce | Jan Nývlt a Jaroslav Zeman |
Modeláři již dlouho hledají plánek modelu větší elegantní motorové jachty. Proto redakce uvítala upozorněni, že s podobným modelem jezdí dvojnásobný mistr ČSSR Jan Nývlt z Dubí u Teplic. Barrakuda je velmi úhledná a její stavba není obtížná. Jenom její rozměry v původním provedení majitele – délka 1 480?mm – se pro širší okruh zájemců zdály značné, vždyť každý ani nemá tak velký prostor pro stavbu. Vyřešil to dobrý nápad: podklady na loď jsou nakresleny v poloviční velikostí původního provedení (délka 740 mm), hlavní části pak v obou velikostech. Každý si tedy může vybrat, která velikost se mu více hodí či líbí, případně na co stačí.
Původní velký model pohánějí dva upravené (podle návodu v časopisu Modelář) elektromotory ze stíračů automobilu Wartburg (6 V, 8 W), napájené ze dvou akumulátorů Simson 6 V / 4,5 Ah zapojených do série (na 12 V). Poloviční model pojede velmi svižně se dvěma motory Igla 4,5 V, napájenými dvěma plochými bateriemi, zapojenými podle výkresu na 9 V.
Model je konstruován pro kategorii EX, tedy tak, aby dokázal na soutěžích projet v přímém směru předepsanou trať. Kdo by chtěl řídit loď rádiem, nemůže ale očekávat, že bude schopná jezdit slalom. (Ovladatelnosti jistě prospěje snížení kýlové ploutve v zadní části trupu.)
Rozměry udávané v popisu stavby platí pro větší model; pro jeho menší provedení jsou uvedeny v závorkách.
Trup stavíme na rovné pracovní desce. Sestává ze žeber, kýlu, záďových dílů a bočních lišt; potah je překližkový. Paluba je plaňkována ze smrkových lišt.
Nástavbu sestavíme přímo na trupu z překližkových dílů. Stožáry na nástavbě jsou dřevěné, nejlépe z gabonu.
Záchranné čluny opracujeme z bloku balzy, závěsný motor a záchranné kruhy zhotovíme z Modelitu. Vlajkové stožáry, sloupky zábradlí, hasicí přístroje, světlomety, poklopy, jeřáb a buben vrátku kotvy jsou soustruženy z mosazi, vazníky a větráky z hliníku a vyleštěny. Větrací žaluzie jsou vysekány z tenkého hliníkového plechu, stejně tak i znak na řídicí kabině.
Konzoly hřídelů lodních šroubů jsou z mosazného plechu; k nim jsou připájena pouzdra soustružená z mosazi. Hřídele jsou z elektrod z nerezavějící oceli, popřípadě z jiné hladké kulatiny; dnem trupu procházejí v trubkách opatřených oboustranně bronzovými pouzdry. Lodní vrtule jsou nejlépe od firmy Graupner.
Kormidla jsou z mosazného plechu
Trup, střechy a čluny mají běžnou povrchovou úpravu, tedy nátěr základní barvou, broušení, nástřik stříkacím tmelem, broušení a nakonec několik vrstev barevného nitroemailu. Díly, jež zůstávají v přírodní barvě dřeva, natřeme čirým lodním olejovým lakem.