Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
RC vícepovelový větroň, rozpětí 2550 mm, konstrukce L. Haškovec
Rozpětí | 2550 mm |
Délka | 1145 mm |
Hmotnost | 1150 g |
Plocha křídla | 53 dm2 |
Ovládané prvky | S, V |
Konstrukce | Ladislav Haškovec |
Už delší dobu bylo zřejmé, že mezi vydanými plánky chybí vícepovelový RC větroň nenáročný na stavbu, materiál í při létání, při tom přiměřeně úhledný a samozřejmě dobře létající v termice i na svahu. Při několikerém zkušebním létání, které umožnil vlídný konec letošní zimy, jsme se přesvědčili, že Štír tyto vlastnosti má; věříme, že mu získají oblibu.
Štír se snadno startuje šňůrou i „gumiprakem", příjemně se řídí, je přiměřeně stabilní a dobře volený profil mu i při malém plošném zatížení dovoluje létat na svahu při větru asi do 8 m/s.
Stavba modelu není zvlášť náročná, pokud se budeme řídit návodem a předem se dobře obeznámíme s výkresem. Stavební výkres je nakreslen ve skutečné velikostí, všechny míry jsou v milimetrech, směr let dřeva je označen šipkami. Model není určen pro zájemce, kteří RC větroň dosud nestavěli ani neřídili. Hodí se však dobře jako první vícepovelový model pro ty, kdož mají již určité zkušenosti s modely jednopovelovými.
Na stavbu použijeme balzu převážně střední tvrdosti, tvrdší jen na náběžnou a odtokovou lištu křídla, na hlavici trupu a na potah spodní části trupu před vlečným háčkem. Smrkové lišty, hlavně na křídle, musejí být prvotřídní kvality. Při celé stavbě dbáme na kvalitní lepení všech dílů. Na běžné spoje používáme acetonové lepidlo, na namáhané spoje lepidlo epoxidové. Dbáme na to, aby hmotnost hlavně zadní části trupu a ocasních ploch byla co nejmenší.
Křídlo je možné zhotovit ve dvou verzích: s jednoduchým vzepětím do V – vhodná na svah a do silnějšího větru; s dvojitým vzepětím do V – vhodná s ohledem na větší stabilitu pro začátečníky a pro termické létání. Ve druhé verzi je větroň také obratnější. Půdorys křídla v obou verzích je shodný.
Stavba je popisována pro křídlo s dvojitým vzepětím. Křídlo je půlené. Každou polovinu tvoří dvě části (vnitřní a vnější), stavěné samostatně a spojené stojinou. Půlky křídla se spojují dvěma ocelovými dráty, které se zasouvají do papírových trubek, zalepených do kořenových žeber.
Trup je řešen jako skříň z tvrdších balzových prkének. Sestává z bočnic, dílů hlavice, přepážek z překližky a stevenu z balzy.
Plovoucí vodorovná ocasní plocha klasické konstrukce je půlená. Poloviny se nasouvají na dva ocelové dráty. SOP má tuhý balzový potah.
Spodek trupu potáhneme vpředu monofilem, celý model přes všechno tlustým papírem Modelspan, jen SOP tenkým.