Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Volný sportovní model na motor 1–1,5 cm3, rozpětí 1100 mm, konstrukce J. Fara
Rozpětí | 1100 mm |
Délka | 805 mm |
Hmotnost | 470 g |
Motor | 1-1,5 cm3 |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Model je polomaketou polského víceúčelového letadla PZL 104 Wilga 2 v měřítku 1 : 10. Od skutečného letadla se samozřejmě poněkud liší. Jsou provedeny především úpravy nutné pro zajištění bezpečného volného letu (např. zvětšena výškovka a vzepětí křídla, zjednodušen podvozek) a dále pro snadnější stavbu (např. průřez trupu hranatý místo oblého, profily křídla a výškovky s rovnou dolní stranou). Celý model je rozkládací pro snazší uskladnění, dopravu a menší náchylnost k poškození při nárazu.
Model je téměř celý z tuzemského materiálu. Balzy je použito co nejméně, ale i tak ji můžeme nahradit, např. pěnovým polystyrenem, překližkou, dýhou. Naopak, kdo má dostatek balzy tl. 2 mm, může ji s výhodou použít na žebra, výplně, částečný potah apod.
Díly modelu stavíme na rovné pracovní desce, do které lze zapichovat špendlíky. Pracujeme přímo na plánku, přes který položíme průsvitný papír. Pro spojování lišt, překližky, balzy a pro lepeni celuloidu použijeme acetonové lepidlo (Kanagom), k potahování kancelářskou Bílou lepicí pastu nebo jiné čiré či bílé lepidlo na papír. Pěnový polystyren lepíme Epoxy 1200, kaseinem nebo truhlářským kostním klihem.
Trup sestává z překližkových přepážek a smrkových podélníků. SOP je pevně zalepena. Maska krytu motoru je vybroušena z balzy nebo pěnového polystyrenu.
Křídlo klasické konstrukce se dvěma nosníky je v celku, na trup se přivazuje gumou, vedenou od kolíků v trupu štěrbinou v náběžné části přes křídlo. Zhotovíme je ze dvou polovin, které spolu spojíme rovným středním dílem.
VOP je podobné konstrukce jako křídlo. SOP je rovná deska, kterou slepíme z lišt. Nastavitelná ploška slouží pro seřízení velikosti letových kruhů.
Podvozek z ocelového drátu se poutá k trupu na obou stranách gumou. Pevně zalepenou ostruhu ohneme rovněž z ocelového drátu.
Celý model potáhneme papírem a potah vypneme třemi až čtyřmi nátěry vypínacím lakem.
Model postavený přesně podle plánku by měl létat hned. Za klidného počasí na terénu bez překážek model zakloužeme. Na prvé motorové lety odměříme menší množství paliva.