Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Cvičný RC větroň, rozpětí 2395 mm, konstrukce M. Musil, d. t.
Rozpětí | 2395 mm |
Délka | 1120 mm |
Hmotnost | 1250-1500 g |
Ovládané prvky | S, V, Kř |
Konstrukce | Miroslav Musil, d. t. |
Velká obliba RC větroňů v celém světě i u nás se projevuje rozšiřujícím se počtem různých typů modelů a pokrokem v soutěžních kategoriích. Rozdíl mezi elementárním školním modelem a špičkovým soutěžním modelem především v kategoriích F3B (termika) a F3F (svah) se zvětšil natolik, že přechod již nelze uskutečnit bez mezistupně. Proto vznikl cvičný RC větroň Tau, který má usnadnit přechod od prvních školních modelů, často řízených jen směrovým kormidlem (Lion, Admirál), k soutěžnímu modelu pro kategorii F3B či F3F. Jeho výhodou je, že je možné jej postavit napřed řízený jen směrovým a výškovým kormidlem a později přistavět nové křídlo s křidélky. Protože křidélka jsou spřažena se směrovým kormidlem, zůstanou v modelu jen dvě serva. K řízení proto stačí i jednoduchá dvoufunkční proporcionální souprava. Přidáním křidélek se zvětší značně obratnost a řiditelnost modelu, takže se zlepší středění v termickém komíně při plachtění v termice, na svahu se usnadní létání v turbulentním ovzduší a při soutěži v kategorii F3F se podstatně urychlí otočka na bázi. Zvětšení příčné obratnosti křidélky a tím nutné zmenšení vzepětí křídla ze 6,5° na 3° vede ovšem ke zmenšení vlastní příčné stability modelu. Na tyto nové vlastnosti si však každý pilot velmi rychle zvykne a jen nerad se vrací k modelu bez křidélek, který se mu zdá potom líný a málo poslušný. Je-li však model velmi vysoko nebo daleko, může být menší vlastní stabilita poněkud citelná. Je-li Tau řízen jen výškovým a směrovým kormidlem bez křidélek, je výhodné postavit křídlo s balzovým potahem přední části až po nosník, se kterým tvoří uzavřenou torzní skříň. Model s křidélky by měl mít potah křídla celobalzový. Hmotnost modelu se zvýší jen málo, ze 1 250 g asi na 1 500 g. Zatížení křídla tím vzroste na 32 g.dm2. Aby byl Tau průbojnější především na svahu při silnějším větru nebo pro rychlost v kategorii F3B, je vhodné přidat do křídla jako přítěž ocelové nebo olověné válečky, s nimiž je v konstrukci počítáno. Hmotnost ocelového válečku o rozměrech 16 x 98 mm je 150 g. Při přidání dvou válečků (do levé poloviny křídla před nosník, do pravé za nosník) vzroste hmotnost modelu na 1 800 g a zatížení na 40 g.dm2. Při všech čtyřech ocelových válečcích vzroste hmotnost na 2 100 g a zatížení na 46 g.dm2. Dáme-li čtyři olověné válečky, stoupne hmotnost modelu na 2 420 g a zatížení křídla na 53 g.dm2. Při tomto zatížení a řízených křidélkách je Tau schopen létat na svahu při větru do 15 m/s, a ani v soutěži nebude bez šancí.