Rozpětí | 1370 mm |
Délka | 1135 mm |
Hmotnost | 2150 g |
Ovládané prvky | S, V, M, (Kř) |
Konstrukce | Jaroslav Fara
|
kategorie
RC-M2 a RC-M3 a pro rekreační létání náročnějších. Pro kategorii RC-M2 je ovládána směrovka, výškovka a otáčky motoru a model má křídlo s větším vzepětím. Pro pohon postačí motor o objemu 3,5 cm3 (například TONO) v dobrém mechanickém stavu. Pro kategorii RC-M3 jsou ovládána navíc ještě křidélka, křídlo má menší vzepětí. K pohonu je vhodný motor o objemu 5 cm3 (například TONO 5,6) nebo výkonný motor o objemu 3,5 cm3. Pro eventuální soutěžní létání RC-M3 s proporcionálním ovládáním je vhodné zmenšit úhel nastavení křídla na 0° až +0,5°. (Budiž zde však znovu podotknuto, že Faraon je svou koncepcí především cvičný, nikoliv špičkový soutěžní model!) Vzhledem ke svému určení a pro snadnou obsluhu je model řešen celkově jednoduše a robustně. Motor je montován v normální stojaté poloze, ve které se nejsnáze spouští a seřizuje, palivová nádrž v utěsněném prostoru je přístupná zvenku. Křídlo může být upevněno kolíkem a šrouby (kat. RC-M3) nebo poutáno gumou přes kolíky v trupu (jen pro RC-M2). Trup je dostatečně prostorný, takže je možné umístit různě velké přijímače, zdroje a serva. Na stavebním plánu je nakreslena a v hlavním návodu popsána verze RC-M3, ovládaná proporcionální rádiovou soupravou; má křídlo o menším vzepětí s křidélky a širší kormidla Pro neproporcionální ovládání jsou menší rozměry kormidel vyznačeny. Pro kategorii RC-M2, tj. bez křidélek, je nakreslena stojina nosníku s větším vzepětím a potřebné úpravy ve stavbě jsou v návodu zvlášť uvedeny. Faraon je velmi obratný, dostatečně rychlý a stabilní. Létání s ním a nácvik akrobacie samozřejmě předpokládají určitou praxi v řízení vícepovelových modelů. Proto by se zásadně neměl stavět jako první vícepovelový model. Model je převážně balzový, překližkové jsou jen vyztužovací a pevnostní díly. K lepení je třeba použít kvalitního acetonového lepidla, na větší plochy a tuhý potah Herkules a na pevnostní spoje epoxid.