Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Rekreační rc model na elektromotor, konstrukce Vladimír Hadač
Rozpětí | 1795 mm |
Délka | 1045 mm |
Hmotnost | 1350 g |
Motor | Mabuchi RS-550S |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Vladimír Hadač |
Model Plus 7 vznikl jako výsledek snahy po „českém elektroletu“, tedy po modelu, který by bylo možné postavit v našich materiálových podmínkách. Modelu, který by dal možnost vyzkoušet si krásu tichého motorového letu všem, kteří by rádi, ale jsou odkázáni na materiál dostupný v našich prodejnách. V poslední době jsou již občas na trhu tolik postrádané NiCd akumulátory se sintrovanými elektrodami o kapacitě 1,2 Ah a elektromotory Mabuchi RS-550S, tedy nejúzkoprofilovější komponenty. Dalšímu, i když nepředpokládám, že masovému, rozvoji elektropohonu létajících modelů v našich zemích tudíž už v podstatě nestojí nic v cestě.
Při konstrukci modelu Plus 7 byly použity výlisky plastikových žeber s profilem E387 z produkce podniku ÚV Svazarmu Modela. Jde o skutečně zdařilý výrobek, který nejen ušetří dost práce, ale dává i záruku dodržení požadovaného tvaru profilu. Pravda, plastiková žebra jsou o něco těžší než balzová. Nicméně na celé křídlo modelu Plus 7 váží žebra 61 g, balzová by vážila možná o 20 g méně. Ty dva dekagramy přitom lze bez problémů ušetřit nebo naopak nabrat jenom výběrem balzy na tuhý potah křídla. Příjemné pocity ze stavby umocňuje ještě použití lipového polotovaru náběžné lišty. Model Plus 7 je záměrně co nejjednodušší. Jako všude ale i v jeho případě platí pravidlo něco za něco. Použitý přímý náhon vrtule pro začátečníky zcela postačuje –myslím, že se stoupavostí modelu budete spokojeni. Toto uspořádání má ale jednu velkou nevýhodu: nebezpečí, hrozící hřídeli elektromotoru. Přestože je poměrně vysoko, snadno se při přistání (pokud je vrtule v nepříznivé poloze) ohne a už nejde dokonale narovnat. Tuto nepříjemnost by zřejmě ze značné části odstranila ostruha z ocelové struny o průměru asi 1,5 mm, uchycená pod hlavami šroubů, upevňujících motor. Druhou možností je použití sklápěcí vrtule – pro ty, kteří mají možnost strojního obrábění, je na výkrese nosník listů vrtule. Jeho rozměry vycházejí ze zahraničních zvyklostí a měly by sloužit jako základ dobrovolné normy, umožňující vyzkoušení listů vrtulí dalších modelářů. V optimalizaci pohonné jednotky jsou totiž zatím největší rezervy elektropohonu u nás.