Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
Soutěžní model RC V2PM na motor 2,5 cm3; rozpětí 2806 mm; konstrukce M. Kutil
Rozpětí | 2806 mm |
Délka | 1290 mm |
Hmotnost | 2000 g |
Ovládané prvky | S, V |
Konstrukce | M. Kutil |
Záměrem bylo vytvořit model kategorie RC V2-PM s laminátovým trupem Universal z podniku ÚV Svazarmu Modela. Návrh modelu vychází z osvědčeného modelu, ovšem s amatérsky zhotoveným laminátovým trupem. Křídlo na výkrese je opatřeno profilem HQ 2,5/9, ovšem stejně vhodné a stavebně o něco jednodušší je použití profilu E205. Zkušenější modeláři, kteří umějí pracovat s pěnovým polystyrenem a polepovat jej dýhou (nejlépe wava), mohou křídlo zhotovit z těchto materiálů. Model není navržen se snahou o dosažení minimální hmotnosti, ale o dosažení hmotnosti předepsané pro tuto kategorii, tedy 800 g/cm3 zdvihového objemu motoru. Na výkrese nejsou všechny detaily. Model totiž není vhodný pro začátečníky v RC létání – byl navrhován jako soutěžní.
Všechny míry v návodu a na výkrese jsou v milimetrech. Pokud budeme křídlo a ocasní plochy stavět na výkrese, ochráníme jej před poškozením tenkou plastikovou fólií. Pokud není uvedeno jinak, je k lepení použito acetonové lepidlo.
Křídlo. Nejprve zhotovíme, nejlépe z duralu tl. 2, šablony žeber 1 a 28. Z překližky tl. 3 dále vyřežeme 6 žeber 1 (na výkrese mají čísla 1 až 3). Do všech vyvrtáme otvory o průměru 3 pro stahovací šrouby. Otvor o průměru 3 mm pro vodicí kolík vyvrtáme pouze ve čtyřech žebrech (1 a 2) Do všech šesti žeber vyřežeme otvory pro uložení pouzdra spojky. Z balzy tl. 2 nařežeme polotovary o rozměrech 25x240 pro zhotovení zbývajících žeber. Na každou polovinu křídla je jich třeba 25 kusů. Balzové polotovary spolu se třemi kusy překližkových žeber složíme do bloku, přiložíme obě duralové šablony, stáhneme svěrkou a na stojanové vrtačce (kontrolujte kolmost!) vyvrtáme otvory o průměru 3 do celého bloku. Potom blok důkladně stáhneme svorníky, které si můžeme zhotovit například ze svářecího drátu. Délka svorníků by měla být 60 až 70 mm, na obou koncích je opatříme závitem o délce 10 mm. Takto připravený blok opracujeme rašplí a brusným papírem. Po zhotovení zářezů pro lišty nosníku 31 a 34 blok rozebereme a připravíme si blok z žeber 1 až 7. Použijeme pouze šablonu 1 a blok stáhneme kratšími šrouby M3 Vyřežeme zářezy pro lišty pomocného nosníku 39. Stejným způsobem, ale zrcadlově, zhotovíme žebra pro druhou polovinu křídla. Z duralu tl. 5 zhotovíme podle výkresu spojku křídla 32. Na ni ve svěráku ohneme pouzdro z ocelového pocínovaného potravinářského plechu; spojka musí jít vysunout, ale nesmí mít v pouzdru vůli. Tloušťka plechu pro pouzdro spojky je nejvhodnější v rozmezí 0,4 až 0,6 mm.
Trup. Polotovar trupu Universal je bezpodmínečně nutné nejdříve omýt v teplé vodě mýdlem, lépe však saponátem, abychom odstranili zbytky separátoru. Dále je nutné celý trup obrousit jemným brusným papírem tak, aby se začala objevovat struktura skelné tkaniny.