Rozpětí | 940 mm |
Délka | 580 mm |
Hmotnost | 480 g |
Motor | 2,5 cm3 |
Konstrukce | V. David |
Polomaketa Mustang s plochým trupem je jednoduchou stavbou, pevností a snadnou řiditelností určena především modelářům méně pokročilým. Zamontuje-li se výkonnější motor, než je zakreslená Jena 2,5 cm3, může model uspokojit i náročnější zájemce. Po malých úpravách pak vyhovuje plně i podmínkám modelářského souboje (combat).
Křídlo. Podle šablony žebra křídla 1 vyřežeme ostrým nožem 16 žeber z balzy tl. 2 mm. Složíme je na sebe, zajistíme špendlíky a obrousíme do shodného tvaru. Při rozebírání bloku označíme žebra (očíslujeme je) tak, abychom je mohli do křídla zabudovat v témž pořadí a poloze, jak byla broušena. Je to nutné, neboť případná nesouměrnost vzniklá při zhotovování žeber by způsobila zvlnění odtokové lišty vzhledem k tuhé přední části křídla. Do osmi žeber vyřežeme otvory pro dráty řízení, dvě střední žebra 2 zmenšíme v obrysu zadní části o tloušťku 2 mm pro tuhý potah středu křídla.
Trup 16 vyřízneme z plného měkkého balzového prkénka tloušťky 10 mm. V přední části uděláme zářezy pro motorové lože 19 z bukového hranolku 10x10 mm. Zářezy nechť jsou raději těsné – upravíme je dodatečně přesně podle nosníků. Vyřízneme otvor pro křídlo a oddělíme spodní část trupu 17, abychom mohli vložit křídlo. V zadní části trupu vyřízneme mezeru pro výškovku a zářez pro ostruhu 22. Trup od odtokové hrany křídla dozadu plynule zbrousíme na tloušťku 4–5 mm. Z tvrdé balzy tl. 3 mm nebo z překližky tl. 1 mm vyřízneme dvojmo zesílení předku trupu 18.
Poloha těžiště modelu má být v blízkostí předního řídicího drátu. Létáme na řídicích drátech o průměru 0,3 mm a délce 16 metrů. S dobrým motorem je Mustang schopen všech kruhových obratů akrobatické sestavy. Přes svoji obratnost a rychlost se řídí snadno. Méně zkušeným „pilotům“ však doporučujeme alespoň pro první lety přestavit táhlo řízení do spodního otvoru řídicí páky výškovky, čímž se citlivost řízení podstatně zmenší.
Úprava pro modelářský souboj (combat) spočívá v zhotovení odnímatelného podvozku (zapichuje se do trubiček zalepených v křídle) a ve vyvrtání otvoru v dolní části směrovky pro připevnění soubojové stuhy. Při souboji létáme bez podvozku proto, abychom po uplynutí času předepsaného pro souboj mohli škrtnutím vrtule o zem zastavit motor.