Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Model s elektrickým pohonem třídy FSR-E a F1E na motor Mabuchi 540, konstrukce Ing. Vladimír Valenta
Délka | 656 mm |
Šířka | 238 mm |
Hmotnost | 2000 g |
Motor | Mabuchi 540 |
Konstrukce | Ing. Vladimír Valenta |
Model je odvozen z úspěšného modelu třídy F1-E, s nímž jsem zvítězil v roce 1982 na mistrovství ČSSR v Hulíně. Lze jej tedy použít s výkonnějším elektromotorem, napájeným větším počtem NiCd článků (max. 30), i pro soutěže třídy F1-E.
Popsaný model Mamba byl v roce 1984 nejúspěšnějším modelem ve třídě FSR-E; poháněn byl motorem vlastní výroby o hmotnosti 270 g, napájeným z 20 NiCd článků Tamyia. K pohonu lze ale použít i motor Mabuchi 540, který byl u nás na trhu.
Model stavíme na rovné desce dnem vzhůru. Připevníme si zrcadlo 1 z tvrdé balzy nebo balzové překližky tl. 3 mm a žebra 2, 3, 4, 5 z tvrdé balzy tl. 2 mm. Do zářezů v žebrech zalepíme palubníky 6 z tvrdé balzy tl. 2 mm a přilepíme k nim natupo zrcadlo. Přesně do osy žebra 5 přilepíme natupo přední vaz z tvrdé balzy nebo balzové překližky tl. 3 mm. Na takto připravenou kostru přilepíme vnější panely dna 19 z balzy tl. 2 mm. Celý model lepíme kvalitním acetonovým lepidlem až na výjimky uvedené v textu.
Model nastříkáme výraznými barvami, aby byl snadno rozeznatelný mezi ostatními modely při skupinovém závodu, ale barvou šetříme, neboť jsme omezeni povolenou hmotností. Zbývá zhotovit kormidlo 15 z mosazného plechu tl. 1,5 mm a hřídele o průměru 3 mm, kormidelní páku 26, vypilovanou z duralu tl. 5 mm a kormidelní táhlo z duralového plechu tl. 1 mm. Kormidelní hřídel namažeme olejem PP80, navlékneme O-kroužek 5/3, hřídel zasuneme do trubky, na hřídel navlékneme další O-kroužek, podložku, kormidelní páku, stiskneme, aby se stlačily O- kroužky a páku utáhneme. Tím máme trubku kormidla dokonale utěsněnou proti vnikání vody. Jako čepy táhla slouží šrouby M2, které jsou zašroubovány společně do závitů v táhle a páky serva a kormidla. Tím je zaručena malá vůle a zatažením šroubů do závitu táhla jsou tyto zajištěny proti uvolnění.
Hřídel je z ocelové struny o průměru 2 mm. Pro vrtuli je na hřídeli připájena (cínem, aby se nevyhřál hřídel) mosazná redukce M4 31. Délku hřídele upevníme podle usazení motoru a spojky tak, aby se vrtule opírala o zadní ložisko a ve spojce ještě byla axiální vůle.
K ovládání vyhoví jakákoliv alespoň dvoukanálová RC souprava, například Modela Digi, Modela AM 4, AM 6 nebo Acoms. U přijímače zkrátíme anténu na délku asi 100 mm a připájíme na ni konektor, který budeme nasouvat na drát anténní průchodky. Jako anténu použijeme ocelovou strunu o průměru 0,5 mm a délce asi 600 mm, kterou zasuneme do trubky anténní průchodky.
Před každým ježděním naplníme náhonovou trubku olejem PP80. Průměr a stoupání vrtule volíme podle motoru a napětí pohonné baterie. Pro 10 až 15 článků a motor Mabuchi použijeme vrtuli Graupner R 35 nebo zhotovenou o průměru asi 35 mm.