Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Upoutaný akrobatický model na motor 2,5 cm3; rozpětí 1065 mm; konstrukce V. David
Rozpětí | 1065 mm |
Délka | 705 mm |
Hmotnost | 580 g |
Motor | 2,5 cm3 |
Ovládané prvky | výškovka |
Konstrukce | V. David |
Model se vyznačuje jednoduchou stavbou a dobrými letovými vlastnostmi. Při snadné ovladatelnosti a velké obratnosti létá s dobrým motorem o zdvihovém objemu válce 2,5 cm3 bezpečně celou akrobatickou sestavu FAI. Model Pegas lze doporučit jako předlohu i pro jenom mírně pokročilé zájemce.
Křídlo. Podle překližkové nebo kovové šablony žebra křídla 12 vyřežeme ostrým nožem celkem 22 kusů žeber z balzy tloušťky 2 mm. Složíme je na sebe, zajistíme špendlíky a obrousíme do přesně shodného tvaru. Vyřízneme zářezy pro lišty 2 x 5 tvořící hlavní nosník křídla, a to tak, aby lišty byly „utopeny“ pod obrysem žeber. Při rozebírání bloku hotových žeber očíslujeme všechny kusy, abychom je mohli zabudovat do křídla v témž pořadí a poloze, jak byly opracovány. Do žeber levé poloviny křídla vyřežeme otvory pro dráty řízení, dvě střední žebra zmenšíme po obvodě o 2 mm (13) pro tuhý potah středu křídla.
Trup je tvořen motorovou gondolou a dvěma nosníky ocasních ploch. Základem gondoly je motorové lože 5 z bukových hranolů o průřezu 10 x 12 s přilepenými přepážkami 2 a 3 z překližky tloušťky 2 mm. Nosníky motorového lože před slepením v přední části zbrousíme, přepážku 2 vlepíme s již přivázaným a epoxidovým lepidlem přilepeným příďovým podvozkem 4, který je z ocelového drátu o průměru 2 mm.
Nosníky ocasních ploch 24 uřízneme z tvrdé balzy tl. 10 mm. V jejich předních částech uděláme výřezy pro křídlo, z vnitřních boků přilepíme nohy hlavního podvozku 25 z překližky tl. 1,5 až 2 mm. Spoj zpevníme dřevěnými kolíky 26 o průměru 4 mm a ještě přelepíme kousky tkaniny. Nosníkům dáme konečný tvar a zaoblíme hrany, jen v zadní části necháme plošky pro přilepení výškovky. Oba nosníky přilepíme hustým acetonovým lepidlem – lépe epoxidovým – ke křídlu, při čemž dbáme, aby jejich horní hrana byla přesně rovnoběžná s osou profilu křídla (úhel seřízení křídlo-výškovka je 0°).
Povrchová úprava. Křídlo nalakujeme dvakrát vypínacím a dvakrát vrchním lesklým nitrolakem, ostatní části modelu třikrát vrchním lesklým a dvakrát barevným nitrolakem. Po každém zaschnutí lakovou vrstvu jemně brousíme brusným papírem. Po dokončení barevné úpravy je zapotřebí nalakovat celý model ještě jednou vrstvou laku, který chrání proti leptavým účinkům paliva (Epolex, Parketolit apod.).