Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Volný model na motor modela CO2, konstrukce Antonín Alfery
Rozpětí | 700 mm |
Délka | 543 mm |
Hmotnost | 90 g |
Motor | Modela CO2 |
Konstrukce | Antonín Alfery |
Filip je určen pro majitele motoru Modela CO2, kteří si chtějí postavit model podobný skutečnému letounu, který by byl stavebně nenáročný a měl přitom dobré letové vlastnosti. Při jeho konstrukci byl brán ohled i na dostatečnou odolnost vůči poškození při běžném létání, což bývá u modelů poháněných motory na CO2 problém často podceňovaný.
Díky své koncepci je Filip model „hodný“, prototyp se choval při zalétávání od počátku způsobně. Bez problémů startuje i se země. Za předpokladu, že celková hmotnost nepřesáhne 130 g, může létat i ovládaný jednokanálovou RC soupravou, přičemž za neřízenou zatáčku volíme levou.
Trup je klasické příhradové konstrukce, jen přední část je z pevnostních důvodů z plné balzy. Díly 1 a 2 vyřízneme vždy po dvou kusech ze středně tvrdé balzy tl. 4, na rovné podložce je slepíme k sobě a přilepíme spodní podélníky trupu z pevné balzové lišty o průřezu 4 x 4. Po zaschnutí lepidla tyto základy bočnic přiložíme na sebe a společně přišpendlíme k výkresu. Lišty lože křídla jsou z balzy o průměru 6 x 4, zbývající podélníky a příčky z pevné balzové lišty o průřezu 4 x 4. Lože vodorovné ocasní plochy a úhlopříčné výztuhy v přední části trupu jsou z balzové lišty o průřezu 2 x 4. Bočnice lepíme položené na sobě, čímž zajistíme jejich tvarovou shodnost.
Prototyp modelu měl křídlo postavené odlišným způsobem: Z kuprextitu či hliníkového plechu vyřízneme a vybrousíme šablonu 9, podle níž pak hrotem ulomené holicí čepelky (nejlépe značky Rapid) vyřízneme z pevné balzy tl. 2 dvacet čtyři horní a spodní lišty žeber o výšce 1,5. Prkénko, z něhož řežeme horní lišty, musí mít délku 118, prkénko na spodní lišty 107. Lišty nosníků 10, 11, 12 uřízneme z pevné balzy tl. 2. Při slepování nosníků dbáme na to, aby nebyly zkroucené, zprohýbané a měly všechny stejné vzepětí. Odtoková lišta je z pevné balzy o průřezu 1,5 x 10, náběžnou lištu slepíme z balzových lišt o průřezu 1,5 x 5 a 1,5 x 3. Do náběžné i odtokové lišty vyřízneme zářezy pro zasunutí spodních lišt žeber.
Potah. Celý model potáhneme potahovým papírem Mikalenta, který na kostru lepíme lepicím lakem. Při potahování Mikalentou je třeba dbát těchto zásad: vlákna papíru musejí být rovnoběžná s největším rozměrem potahované části; matná strana papíru by měla být nahoře – potah se pak lépe vypíná.