Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Cvičný upoutaný model na motor 2–3,5 cm3; rozpětí 950 mm; konstrukce Zdeněk Maděra
Rozpětí | 950 mm |
Délka | 707 mm |
Hmotnost | 630 g |
Motor | 2–3,5 cm3 |
Ovládané prvky | V |
Konstrukce | Zdeněk Maděra |
Model je konstruován se zřetelem na modeláře mladé i starší – začínající, aby byl stavebně jednoduchý, materiálově nenáročný, aby dobře létal a byl přitom pěkný. Pro usnadnění přepravy, provozu, údržby a oprav je částečně rozebíratelný; křídlo a podvozek jsou uchyceny k trupu společnou gumou. Kabina z plexitu je odnímací, s vyměnitelnou figurkou „pilota“. Až na některé výztuhy a výplň střední části křídla je model stavěn celý z tuzemského materiálu. Pro případ zástavby slabšího motoru (o objemu 2 cm3) je vhodné použít balzy ve větším rozsahu.
Trup začneme zhotovením dílů. Základní střední rám 1 vyřežeme z prkénka měkkého dřeva, nejlépe lipového, s odlehčovacími otvory uvnitř včetně otvoru pro palivovou nádrž a se zářezem nahoře pro přední patku kabiny. Z téhož prkénka zhotovíme zadní výplň 2 a rohovou výplň 10. Překližkové bočnice 3 jsou tloušťky 0,8 až 1 mm; v jedné uděláme otvor pro palivovou nádrž. Zesílení předku trupu 4 vyřízneme zatím bez otvoru pro motor. Podélníky 8 připravíme s úkosem pro připojení k rámu 1. Příčky 9 upravíme délkově pro vsazení mezi podélníky. Výřezy pro motor, ocasní plochy a nosníky křídla uděláme až po slepení a začistění trupu.
Ocasní plochy s profilem rovné desky jsou z plné překližky; svislá ocasní plocha 5 má kormidlovou část na pevno vychýlenou z letového kruhu. Dosáhneme toho naříznutím překližky hrotem nože z levé strany (ve směru letu), nalomením doprava a zalitím čáry lomu acetonovým lepidlem. Také ostruha 6 je ze stejné překližky.
Křídlo je bez vzepětí – stavíme je proto s výhodou na rovné desce. Lepíme acetonovým lepidlem kromě středních žeber a. Ta zalepíme až po dolícování křídla do výřezů v trupu (to je po přisazení na trup) . Zhotovíme balzové výztuhy 24, 25 a 28 mezi žebra a a b. Mezi střední žebra a vlepíme balzovou výplň 27. Špalík 26 (pro kotvení podvozku) s trubkou 30 lepíme epoxidem po dolícování na žebro b a zadní nosník.
Přistávací zařízení pozůstává z předního a zadního podvozku; oba jsou z ocelového drátu o průměru 3 mm. Přední podvozek je vetknut do trupu a přichycen plechem tvaru U pomocí šroubu M3 s maticí.
Motorová skupina. Na plánku je zakreslen motor Jena o objemu 2,5 cm3, lze však použít i jakýkoli jiný motor o objemu od 2 do 3,5 cm3. Vybrání v předku trupu přizpůsobíme použitému motoru.