Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Upoutaná polomaketa na motor 2,5 cm3; rozpětí 950 mm; konstrukce Jaroslav Fara
Rozpětí | 950 mm |
Délka | 795 mm |
Hmotnost | 750 g |
Motor | 2,5 cm3 |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Model Kittyhawk, provedený jako upoutaná polomaketa s plochým trupem, má velmi dobré letové vlastnosti. Na soutěžích v kategorií SUM je velmi úspěšný, mladí modeláři z Českého Těšína s ním několikrát zvítězili a obsadili přední místa.
Na plánku je model nakreslen a v návodu popsán pro stavbu z balzového dřeva. Pro zájemce o prostorový trup je tenkou čarou doplněn půdorys trupu a několik hlavních řezů trupem, které poslouží k vlastnímu návrhu makety. Všechny jinak neoznačené míry na výkrese i v návodu jsou v milimetrech.
Na stavbu použijeme balzová prkénka střední tvrdosti. Součásti vyřezáváme ostrým a tenkým nožem podle pravítka a křivítka. Lepíme kvalitním acetonovým lepidlem, velké plochy lepidlem Herkules a zvlášť namáhané spoje epoxidem.
Trup. Balzová prkénka slepíme k sobě na tupo na potřebnou šířku, překreslíme na ně z plánku bokorysný tvar trupu 1 s výřezy pro motor a hranoly motorového lože 2, palivovou nádrž 26, pro nosníky křídla K a N a pro stabilizátor 9. Všechno přesně vyřízneme. Zalepíme hranoly 2 a na oba boky přilepíme zesílení 3 a 4 s klínovitě zbroušenými okraji směrem k trupu. Levé zesílení 3 je plné, pravé 4 má výřezy pro motor a pro palivovou nádrž shodné s výřezy v trupu 1. Vyvrtáme dva otvory pro táhla řízení 24 a pro šrouby upevňující držák 22. Zaoblíme hrany, zadní část zbrousíme plynule na tloušťku svislé ocasní plochy a celý trup vybrousíme do hladka. Vpředu přilepíme podložky 5 a vyvrtáme otvory pro šrouby M3 upevňující motor (podle otvorů v jeho patkách). Přilepíme makety výfukových trubic 6, lapače vzduchu 7 a krytu ostruhy 17.
Křídlo stavěné v celku je do trupu zalepeno napevno. Při jeho stavbě dbáme na to, aby bylo souměrné, nezkroucené a odtoková hrana přímá.
Nejprve si připravíme žebra A až J, která řežeme vždy ve dvojici současně (ze dvou prkének na sobě). K tomu účelu si žebra překreslíme na průsvitný papír nebo je vystřihneme z plánku. Hlavní nosník K je ze dvou částí, které spolu spojíme stojinami L a M. Zářezy pro žebra uděláme (dvěma listy pilky na kov) až po jeho slepení.
Na nosník nasuneme nejprve všechna žebra A až J, na jejich zadní část ihned (dokud lepidlo ještě neuschlo) přilepíme dolní (zbroušenou) a horní část odtokové lišty O a do uschnutí zajistíme špendlíky. Vpředu přilepíme k žebru a zajistíme náběžnou lištu P. Případné nerovnosti či zkroucení opravíme hned, dříve než lepidlo důkladně uschne. Stejným způsobem sestavíme i druhou polovinu křídla. Do zářezů v žebrech A a B nasuneme a zalepíme pomocný nosník N.