Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
VAZ MTX RC polomaketa automobilu na elektropohon
Měřítko | 1:12 |
Konstruktér | J. Kuneš st., Ing. F. Macálka |
a soutěže přitahují stále více lidí soutěžících i diváků. Mnoho kluků – malých i těch odrostlejších – odchází z diváckých tribun s neodbytnou myšlenkou. Mít tak vlastní závodní auto! Takový sen se může splnit jednomu z tisíců. Ostatní buď marně touží dál anebo hledají aspoň částečné uspokojení. A jen v tom je asi jedna z příčin neustále stoupající popularity rádiem řízených modelů automobilů, jež se svými vlastnostmi a atmosférou závodů nejvíce přibližují svým velkým vzorům.
Každé začátky jsou těžké – bez základních zkušeností se konstruktér nového automobilu (a to mají modely také společné s velkými vozy) většinou dočká pouze zklamání z neúspěchu. Nejlépe je začínat s vyzkoušeným modelem a na takové hledí redakce Modelář vydávat plánky. Proto po rychlém rozebrání plánků INDOCAR a FORD TYRRELL jsme hledali další vhodný model. Našly jsme jej v kroužku, který pracuje v Ústředním domě pionýrů a mládeže J. Fučíka v Praze. Chlapci tam pod vedením zkušených modelářů J. Kuneše st. a ing. F. Macálky postavili sedm jednoduchých modelů dále popisovaného typu na pohon elektromotorem IGLA 2,4 V. Přes jednoduchost stavby jsou jejich vozy vážnými konkurenty i speciálním soutěžním modelům, jak ukázala mistrovství ČSR a ČSSR 1975 v kategorii VII-B2 (slalom).
Předlohou pro návrh karosérie modelu (v měřítku 1 : 12) byl vůz VAZ 2101, upravený pražským střediskem podniku ÚV Svazarmu METALEX pro závody na silničních okruzích. Karosérie je z papíru, lze ji však zhotovit i jinak, např. laminátovou, balzovou atp. Kromě toho na popsaný podvozek lze použít i karosérii jiného vozu.
Rádiová souprava musí umožňovat řízení směru a smyslu jízdy (vpřed-vzad), musí mít tedy alespoň dvě serva. Je možno použít jak soupravu neproporcionální (tzv. bang-bang), tak proporcionální, což je výhodnější. Souprava byla u prototypů umístěna na výměnném panelu, umožňujícím použití jednoho přijímače a dvou serv pro několik modelů.
Model VAZ 2101 MTX Racing je stavebně nenáročný. S výjimkou několika dílů podvozku, které je nutno vysoustružit (v tom snad pomohou starší přátelé či tatínkově), se při práci vystačí s běžným vybavením domácí dílny. Při prvním pohledu na výkresy se může zdát tvrzení o stavební nenáročnosti nadsazené. Výkresy však obsahují veškeré součásti modelu podrobně rozkreslené. Na jednom jsou papírové díly („střihy“) karosérie, na dalších dvou výkresech všechny díly podvozku.