Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Upoutaná polomaketa na motor 2,5 cm3, konstrukce Jaroslav Fara, rozpětí 905 mm, délka 825 mm, hmotnost 700 g.
Těsně před vpádem nacistů do Sovětského svazu začaly být zaváděny do řadové služby nové moderní stíhačky LAGG 3. Na těchto strojích vybojovali sovětští letci prvá vítězství nad nepřátelskou převahou. Své kvality prokázaly nové stíhačky při zadržování náporu luftwaffe a především v leteckých bojích o Moskvu. Velmi účinně se také podílely na pozemních bojích Sovětské armády, kterou podporovaly bitevními nálety na nepřátelská vojska:
LAGG 3 byl typický sovětský frontový stíhací letoun dřevěné konstrukce se zatahovacím podvozkem, určený pro boj v menších výškách. Jeho rozpětí bylo
9,8 m, délka 8,82 m a největší rychlost 570 km/h ve výšce 4 000 m. Historii, technický popis a třípohledové plánky přinesly časopisy Modelář č. 1/ /1961 a Letectví + kosmonautika č. 7 a 8/1974.
Model LAGG 3, provedený jako upoutaná polomaketa s plochým trupem, je na plánku nakreslen a v hlavním návodu popsán pro stavbu z balzy. Pro případné použití tuzemského materiálu je na plánku připojen bokorys trupu v měřítku 1:5 a žebro křídla s umístěním lišt (bez měřítka); na konci stavebního návodu jsou pak samostatně uvedeny k tomu nutné úpravy. Posléze pro zájemce o prostorový trup je tenkou čarou doplněn půdorys trupu a několik hlavních řezů trupem, které poslouží k vlastnímu návrhu.