Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Cvičný upoutaný model na motor 1,5 cm3. Konstrukce Jaroslav Fara
Rozpětí | 700 mm |
Délka | 645 mm |
Hmotnost | 400 g |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Model je určen pro mladé zájemce, kteří s upoutanými modely chtějí začít a nebo postavením nejjednoduššího modelu typu Bažant (plánek Modelář č. 67) již začali a chtějí pokračovat. Proto je konstrukce modelu tak jednoduchá, aby stavbu zvládl každý samostatně podle výkresu a návodu bez pomoci zkušenějšího (instruktora). Na modelu je použit výhradně materiál dosažitelný v tuzemských prodejnách (nejen modelářských), takže není nutné hledat náhradu. Pro pohon byl zvolen malý nenáročný detonační motor o objemu 1,5 cm3 např. MK 16, MK 17, MVVS 1,5, STRIŽ 1,5. Použijeme případně tentýž, který zůstal zachován z již neexistujícího Bažanta.
Křídlo nemá vzepětí (při pohledu zepředu je rovné), takže je sestavíme vcelku na výkrese na pracovní desce. Nejprve slepíme náběžnou lištu z částí K1 a K2, kterou po uschnutí lepidla opracujeme – alespoň nahrubo – do tvaru nosové části profilu. Do tvaru opracujeme předem i odtokovou lištu K3, protože opracování na sestaveném křídle představuje nebezpečí poškození celé konstrukce. Tvar profilu je zřejmý z řezu křídlem v bokorysu trupu.
Trup. Nejprve z prkének balzy a z překližky pečlivě vyřežeme díly T1 až T7. Obrys bočnic trupu je na výkrese vyznačen malými trojúhelníčky. Výřez pro motor v motorovém loži T2 upravíme podle použitého motoru (na výkrese je naznačen sovětský motor MK 17).
Potah a povrchová úprava. Kostru modelu přebrousíme jemným brusným papírem, přičemž všechny tři trubky palivové nádrže chráníme utěsněním před vniknutím prachu, natřeme čirým nitrolakem a znovu přebrousíme. Celý model potáhneme středně tlustým nebo tenkým potahovým vláknitým papírem. Na trup a ocasní plochy papír na celé ploše přilakujeme tak, že jej na plochu přiložíme a řidším nitrolakem shora natřeme. Pro přilepení papíru na křídlo (klademe jej vlákny po rozpětí křídla) použijeme škrobové lepidlo, např. bílou kancelářskou lepicí pastu zředěnou na kašičku. Potahujeme nejprve zdola, pak shora. Papír důkladně přilepíme na trojitá žebra, jimiž křídlo přilepíme k trupu, na ostatní žebra jej ale nelepíme vůbec. Potah křídla vypneme čtyřmi až pěti nátěry průhledného vypínacího nitrolaku, vodou nevypínáme. Trup a ocasní plochy natřeme dvakrát až třikrát čirým nitrolakem (zapon).
Motorová skupina. Na výkrese je nakreslen detonační motor MK 17 o zdvihovém objemu 1,5 cm3. Hrdlo pro přívod paliva, směřující dozadu, otočíme doprava (uvolníme a opět přitáhneme šestihran). Navlečeme na ně přívodní hadičku, nejlépe ze silikonového kaučuku, motor vsuneme do otvoru v přídi a připevníme do vyvrtaných otvorů.