Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Model tanku na dva elektromotory IGLA 4,5 V, konstrukce František Nedomlel.
Pohon | 2x IGLA 4,5 V |
Konstrukce | F. Nedomlel |
Model je zhotoven převážně z překližky tloušťky 4 a 2 mm a z dýhy tloušťky 1 mm. Větší plné díly jsou většinou z lipového dřeva, některé z habru. Dřevěné díly jsou lepeny lepidlem Kanagom a spojeny hřebíčky. Osy kol jsou zhotoveny z hlazené oceli. Nejvhodnějším postupem je zhotovit předem jednotlivě všechny díly, sestavit je do skupin a ty pak smontovat.
Hnací jednotky pro pohon pásů jsou po sestavení modelu uzavřeny v karosérii. Proto je vhodné sestavit korbu s pojezdovými a hnacími koly, pohonem a elektrickou instalací a celek nejprve vyzkoušet. Rovněž tak je nutno nejprve vestavět pohon věže a pak teprve připojit vrchní nástavby.
Pojezdová kola jsou vysoustružena ze dřeva, doplněna žebry 3 a uzavřena zátkou 2. Kola se volně otáčejí na osách 4 a jsou zajištěna maticemi 50. Osově jsou kola ustavena podložkami 52. Osy s pojezdovými koly jsou připevněny ke korbě pomocí šroubků M3 s maticemi.
Pohon pásů obstarávají elektromotory IGLA 4,5 V (84) přes převodovky 85, (pro každý pás samostatně). Jako převodovka slouží strojek z hračkového automobilu Spartak upravený pro pohon elektrickým motorem. Převodovky jsou upevněny na plechovém loži přišroubovaném ke dnu korby.
Pohon věže je rovněž elektromotorem IGLA 4,5 V (84). Jakožto převodovka zde slouží hodinový strojek 83. Převod od motoru je šnekem a šnekovým kolem z rychloměru automobilu. Šnek na motoru, šneková kola na hodinovém strojku a nosič věže 33 jsou přilepeny na hřídelích lepidlem Epoxy 1200.
Hnací pásy jsou složeny z článků, jejichž zhotovení je nejobtížnější prací na celém modelu. Články se odlévají jednotlivě z cínu do sádrové formy. Z kousku cínu zhotovíme model jednoho článku pásu a podle něj pak pořídíme sádrovou formu následujícím způsobem. Do uhlazené plochy kousku plastelíny zamáčkneme cínový model článku tak, aby polovina článku se vzorkem vyčnívala. Okraje plastelíny uhladíme, vystupující část článku natřeme řídkým olejem a nalijeme na něj alabastrovou sádru, samozřejmě do improvizované nádobky, třeba papírové. Sádra má mít hustotu oleje, na připravený model ji naléváme pozvolna. Asi za 15 minut sádrový odlitek sejmeme, do dělicí plochy vyvrtáme vrtákem o průměru 8 mm důlky hluboké asi 5 mm a natřeme řídkým olejem. Pak model článku vyjmeme z plastelíny, očistíme jej a natřený řídkým olejem vložíme do již hotové půlky sádrové formy. Druhý díl formy musí být rozdělen slídovým páskem (viz obrázek); odlijeme jej opět ze sádry na prvním dílu s vloženým cínovým modelem článku jakožto jádrem. V důlcích vyvrtaných v prvním dílu formy se vytvoří nálitky, jimiž jsou oba díly sádrové formy zajištěny proti vzájemnému posunutí.
Zbarvení modelu. Většina povrchu má barvu khaki. Použijeme nitrolak, který nanášíme buď štětcem, nebo jej stříkáme. Nemáme-li barvu potřebného odstínu, namícháme si jej z okrové a černé. Černou barvou je natřeno výfukové potrubí atp.