Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
480,00 Kč
Sportovní RC maketa na motory 3,5 cm3.
Rozpětí | 1760 mm |
Délka | 1235 mm |
Hmotnost | 3500 g |
Motor | 2x 3,5 cm3 |
Konstrukce | Václav Weisgerber |
Pro tuto sportovní maketu kategorie RC MM posloužil jako vzor kanadský letoun, navržený jako speciál k hašení lesních požárů. Pro snadné plnění vodou je řešen jako obojživelník, který může operovat ze země i z vody. Při mezipřistání na vodní hladinu lze plnit nádrže vodou bez zastavení, což zvyšuje operativnost letounu. Tuto možnost ovšem model nemá, protože jsem se snažil o jednoduchost a pokud možno malou hmotnost. Ten, kdo by chtěl plně funkční maketu, nechť čerpá z dokumentace uvedené na konci těchto pokynů. S modelem lze létat ze země a po drobných úpravách, které je možno provést přímo v terénu, i z vody.
Model je mimořádně jednoduchých tvarů; má obdélníkové křídlo s dostatečné tlustým profilem, ocasní plochy jsou rovněž jednoduché, avšak velmi účinné.
Konstrukce modelu je podřízena snaze po snadné stavbě, jednoduchém sestavení a možnosti přepravy i v Trabantu. Dalším hlediskem byla volba dostupných spolehlivých malých motorů. Tyto požadavky splňují motory Enya .19, které byly na našem trhu k mání za rozumnou cenu. Model lze osadit i motory MVVS 3,5 cm3. Při létání na suchu je vhodné startovat a pojíždět jen na hladké ploše vzhledem k malému průměru předních kol. Při létání na vodě je nezbytná kvalitní impregnace celého modelu a pokud možno vodotěsnost, protože voda se dostane i do zdánlivě nemožných míst.
Stavba předpokládá již velkou zkušenost ve stavbě podle výkresů, a proto se omezím jen na některé důležité problémy.
Model je celodřevěné konstrukce. Přední část trupu má překližkovou páteř, na niž jsou kolmo nalepeny přední přepážky. Zaoblená přední část trupu je vytvarována z balzy nebo polystyrenu a přelaminována skelnou tkaninou. Vlastní trup je „bednička“ vyztužená přepážkami. Odnímací horní část kabiny umožňuje přístup k ovládání přední podvozkové nohy.
Konstrukce křídla je klasická, stejně jako ocasních ploch. Celý model má tuhý balzový potah. Koncové oblouky křídla a plováky jsou buď z balzy, nebo z polystyrenu a olaminované tenkou skelnou tkaninou.
Motorové gondoly mají páteř a žebra z překližky, celek je plaňkován balzou. Čela gondol jsou přelaminována skelnou tkaninou. Motorové kryty mohou být buď laminovány ze skelné tkaniny v sádrové formě, nebo slepeny z překližky. Motory jsou montovány na ležato, aby tlumiče směřovaly pod křídlo.
Celý model je polepen Modelspanem nebo Mikalentou, křídlo je polepeno dvojitě papírem nebo jednou monofilem.