Rozpětí | 1010 mm |
Délka | 710 mm |
Hmotnost | 610 g |
Motor | 2,5 cm3 |
Konstrukce | J. Sabo |
Model je určen k nácviku úplné akrobacie a je schopen zalétnout celou sestavu podle podmínek FAI. Tvoří přechod mezi začátečnickými U-modely typu „laťák“ a soutěžními akrobatickými modely.
Křídlo. Podle plechové nebo překližkové šablony vyřežeme všechna tvarově shodná žebra křídla 1; dvě středová 1 jsou z tvrdé balzy tlusté 4 mm, ostatní z polotvrdé balzy tloušťky 2 mm. Složíme je na sebe a obrousíme do přesného tvaru. Vyřízneme – pokud jsou žebra ještě spíchnuta špendlíky do bloku – zářezy pro stojinu 2 (z tvrdé balzy tl. 2 mm) a pro náběžnou lištu 3 (z balzy 7 x 7 mm). Do žeber levé poloviny křídla uděláme otvory pro lanka řízení. Žebra zasuneme a zalepíme do stojiny se zářezy 2, přilepíme náběžnou lištu 3 a pásnice odtokovky 4 (z balzy 2 mm tlusté).
Řízení. Všechny páky řízení jsou z ocelového plechu tl. 1 mm. K hlavní páce 10 připájíme důkladně dvě matice M3 tak, aby se páka otáčela na šroubu M3. Připojíme táhlo 12 z drátu o průměru 2 mm (svářecí nebo vyplétací do jízdního kola) a řídicí lanka 13 (rozpletené lanko k brzdě u jízdního kola).
Vodorovná ocasní plocha. Díly 25 a 26 vyřežeme a vybrousíme z měkké 4 mm tlusté balzy. Obě poloviny výškového kormidla spojíme podobně jako vztlakové klapky křídla drátem s řídicí pákou 27 a připojíme otočně tkaninovými závěsy ke stabilizační ploše.
Trup je v bokorysu zakreslen bez motoru a palivové nádrže. Motorové lože tvoří bukové hranoly 10x10 mm (17) propojené navzájem rozpěrkami z téhož materiálu. Tyto spoje lepíme epoxidem a ještě je pojistíme malými vruty. Motorové lože a lože podvozku 19 (buk 10 x 10 mm) nalepíme na spodní část trupu 15 z balzy tlusté 10 mm. Vrchní část trupu 16, jež je rovněž z balzy tloušťky 10 mm a končí v místě kabiny, přilepíme až po zalepení křídla a vodorovné ocasní plochy. Nakonec přilepíme zesílení trupu 18 (překližka 1 mm tlustá), ostruhu 24 (ocelový drát o průměru 2 mm) a svislou ocasní plochu 23 (balza 4 mm tlustá), jež je ustavena v poloze mírně vychýlené ve smyslu z letového kruhu.
Povrchová úprava. Kostru modelu nalakujeme řídkým čirým nitrolakem a brousíme, případně s tmelením. Křídlo je potaženo tlustým, vše ostatní tenkým speciálním potahovým papírem Modelspan. Celý model potom nalakujeme asi čtyřikrát vypínacím čirým nitrolakem.