Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Model kategorie F3D na motor 6,5 cm3.
Rozpětí | 1300 mm |
Délka | 1050 mm |
Hmotnost | 2200 g |
Motor | 6,5 cm3 |
Konstrukce | Miloš a Zdeněk Malinovi |
Model Miss RJ je přibližnou polomaketou stejnojmenného skutečného letadla, které závodilo na uzavřené trati, což pro kategorii F3D předepisují pravidla FAI. Tato předloha byla vybrána především pro vhodné proporce a tvary, blízké pojetí modelu kategorie F3D. Konstrukčně jsme vycházeli z našich předešlých osvědčených modelů Lotus a Pink Panther – většinu konstrukčních detailů jsme prakticky beze změny převzali.
Na stavbu modelu je kromě balzy použito výhradně tuzemských materiálů a výrobků – včetně motoru a RC soupravy. Model byl také postaven a úspěšně zalétán bez použití balzy – s laminátovým trupem a nosnými plochami polepenými dýhou. Toto řešení se dokonce ukázalo jako velmi výhodné z hlediska pevnosti modelu a dostupnosti materiálů.
I když má model velmi dobré letové vlastnosti, není vhodný pro začínající modeláře, kteří nemají alespoň základní zkušenosti s rádiem řízenými modely. Model totiž musí být velmi pečlivě a přesně postaven. Je nutné si uvědomit, že ve vodorovném letu dosahuje rychlosti okolo 250 km/h a v ostrých zatáčkách kolem pylonů musí odolávat velkému přetížení. Proto nedoporučujeme konstrukci modelu nijak upravovat na úkor pevnosti: málo pevný model se v zatáčce rozpadne a havaruje. Přesto lze náš model mezi modely našich konkurentů považovat za konstrukčně nejjednodušší a pro většinu začínajících i pokročilých pylonářů nejvhodnější.
S modelem Miss RJ jsme zvítězili v mezinárodních závodech Velká cena Modely ‘83 a v celostátním žebříčku kategorie F3D pro rok 1983. Bez problémů jsme s ním dosahovali časů pod 90 s, náš nejlepší výkon je 82 s. Použitý motor Modela MVVS 6,5 GRRT s laděným výfukem MVVS by měl s laminátovou vrtulí 200 x 150 mm točit na zemi 21 až 22 000 ot./min. V žádném případě (ani při tréninku) nepoužívejte vrtule z plastické hmoty! Dříve nebo později se roztrhnou, což znamená poškození minimálně modelu, často i motoru. Také kužel vrtule používejte pouze soustružený, nikoli plastikový – samozřejmě nesmí házet.
Pokud na modelu objevíte nezdravé chvění, nepokračujte v létání a hledejte příčinu. Pokud ji nenajdete a neodstraníte, s modelem nelétejte. Let by brzy skončil havárií. Nejčastějšími příčinami bývají povolená nebo nevyvážená vrtule, uvolněné šrouby, připevňující motor, nevystředěný kužel, ohnutý klikový hřídel, uvolněná táhla nebo závěsy kormidel či křidélek, uvolněná kola nebo celá noha podvozku, či nedokonale slícování křídla s trupem. Vibrace jsou nevětším nepřítelem pylonového modelu, neboť se jimi také ničí serva, která pak mají velmi malou životnost.
Při tréninku se snažte s mechanikem nacvičovat závodní starty a lety se vším všudy. Létejte pouze na vytyčené pylonové trati.