Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Akrobatický upoutaný model na motor 2,5 cm3
Rozpětí | 940 mm |
Délka | 745 mm |
Hmotnost | 600 g |
Motor | 2,5 cm3 |
Konstrukce | M. Herber |
Ve světě i u nás se v poslední době zvětšuje zájem o upoutané modely. Mezi nejzákladnějšími „laťáky“ a sportovními polomaketami s plochým trupem na jedné a mezi náročnými špičkovými „akrobaty“ na druhé straně je však značná mezera. Ta je u nás ještě zvětšena tím, že zcela chybějí motory o zdvihovém objemu válce kolem 3,5 cm3. Co nabídnout zájemcům, kteří už nějaký jednoduchý model postavili? Je možné začít létat akrobacii s „obyčejným“ motorem objemu 2,5 cm3? – Nad takovými otázkami prodavači v modelářských prodejnách zatím bezradně krčili rameny. Částečnou konkrétní odpověď má dát právě model BELLA.
Křídlo je jednoduché konstrukce se vztlakovými klapkami, polovina vně letového kruhu je o jedno žebro kratší. Žebra vyřežeme podle šablony nebo ještě lépe mezi dvěma překližkovými šablonami načisto opracujeme z destiček balzy. Nosný systém tvoří dva nosníky z balzy postavené na výšku, zesílené ve střední části překližkou E. Žebra B, B1 střední části jsou nižší o tloušťku balzového potahu (2 mm) a otvory pro nosníky jsou zvětšeny o překližkové zesílení. Žebro B je v místě zakotvení držáků řízení C vyztuženo překližkou D.
Křídlo sestavujeme na rovné desce od středu. Na hotové nosníky (s nalepeným zesílením E a otvorem pro řízení) nasuneme nejprve střední žebra B, B1 (v žebru B máme již zalepené úplné řízení i s dráty) a navlékáme žebra A z obou stran: Připojíme náběžnou lištu, prkénka odtokové lišty a koncové části. Do okrajové části vně letového kruhu uložíme a zalepíme 5–10 gramů závaží, do vnitřní části vyvrtáme otvory pro řídicí dráty a vypouzdříme je trubkami. Přilepíme spodní část potahu, opěrky F žebra B a vrchní část potahu s otvorem pro táhla. Pak celé křídlo obrousíme. Do zcela hotových vztlakových klapek usadíme páku řízení a přilepíme klapky obvyklými plátěnými závěsy ke křídlu. Ustavíme řízení a zapájíme je. Ještě zkontrolujeme, zda je křídlo vyváženo kolem podélně osy, ev. odchylky dovážíme. Potom křídlo potáhneme (včetně vztlakových klapek a nalakujeme.
Trup začneme stavět motorovým ložem ze dvou lišt z tvrdého dřeva, na které přilepíme – nejlépe Epoxy 1200 – hotové přepážky 1 a 2. Po vytvrzení epoxidu vyvrtáme do lišt otvory o průměru 3,3 mm pro upevňovací šrouby motoru (motor bude vyosen o 1° z letového kruhu) a vrtákem o průměru 5 mm zahloubíme asi na výšku matice M3. Z duralového plechu tl. 0,5 mm zhotovíme destičky s otvory o průměru 3,3 mm pod patky motoru a přilepíme je epoxidem. na motorové lože. Současně zalepíme matice M3.