Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Sportovní RC model na motor 3,5 cm3
Rozpětí | 1260 mm |
Délka | 980 mm |
Hmotnost | 1500 g |
Konstrukce | Zdeněk Kaláb |
Výkres je ve skutečné velikosti kromě křídla, které je v měřítku 2 : 5, a proto je kótováno, aby je bylo možné zhotovit i bez odměřování. Všechny míry jsou v mm.
Přední část trupu je kreslena pro motor Modela MVVS 3,5 cm3. Pokud použijete jiný motor, musíte výkres upravit, například Enya 3,5 cm3 je nejen asi o 10 mm kratší, ale i užší.
Křídlo. Z bloku pěnového polystyrénu vyřízneme podle šablon K1 a K2 pravou a levou polovinu křídla. Na bloku si předem vyznačíme osy šablon, které musejí být rovnoběžné! S úhlem překřížení je již počítáno u šablony K1. Řežeme od odtokové hrany plynule přes náběžnou hranu a zpět. Na zadní hranu přilepíme epoxidem balzovou lištu tl. 8 a okrajový oblouk K6, které po zaschnutí lepidla obrousíme do požadovaného tvaru. Vyřízneme otvor pro servo a styčné plochy obou polovin obrousíme tak, aby křídlo mělo mírné vzepětí – stačí je na jedné straně podložit krabičkou od zápalek. Poté obě poloviny slepíme k sobě, nejlépe opět epoxidem. Střední část polepíme čtvercem tenké skelné tkaniny, případně monofilem o rozměrech 350 x 350, položeným napříč na náběžnou hranu (podle výkresu). Přebytky lepidla pečlivě odstraníme například toaletním papírem a po vytvrzení je ještě přebrousíme.
Trup. Začneme vyřezáním přepážek T1, T3, T5, T6 a T7, motorového lože T2 a podlahy prostoru pro nádrž T4. Dále si připravíme bočnice trupu T9, které vyřízneme z balzového prkénka podle bílých trojúhelníčků na výkrese. Bočnice jsou v přední části zesíleny překližkou, kterou vyřízneme podle tmavých trojúhelníčků. Nejprve přilepíme na každou bočnici překližkové zesílení a pak výztuhy v zadní části – jak podélníky na krajích, tak i příčné výztuhy. Nakonec na bočnici přilepíme zesílení horní hrany T11 mezi přepážkami T5 a T7. Pozor na levou a pravou bočnici! Dále si slepíme přepážky T3 a T5 s podlahou prostoru pro nádrž T4. Potom slepíme na pracovním stole obě připravené bočnice T9 s přepážkami T5, T6 a T7. Dbáme přitom na kolmost přepážek. Po zaschnutí střední části si připravíme slepenou kýlovou plochu S1, jejíž prodloužený steven vlepíme do zadní části mezi bočnice trupu tak, aby steven byl kolmo k horní hraně trupu. Nakonec stáhneme přední část bočnic k přepážce T1, mezi niž a přepážku T3 současně vlepíme i motorové lože T2. Nezapomeňme přilepit bočnice i na přepážku T3!
Pokračujeme vlepením výztuh horního a spodního potahu v zadní části trupu. Potom začistíme horní i spodní stranu trupu a můžeme uzavřít horní stranu trupu od přepážky T7 a spodní stranu až po ostruhu T10. Tuto část uzavřeme až po vlepení stabilizátoru V1. Spodní část trupu od přepážky T7 až k přepážce T1 vylepíme odřezky tlustší balzy, abychom mohli trup zaoblit. Nezapomeňme ještě předem přišít na přepážku T3 přistávací nohu T8, ohnutou z ocelového drátu. Šití důkladně prosytíme epoxidem.
Horní část trupu mezi přepážkou T3 a T5 vybrousíme z balzového prkénka. Provizorně uchytíme motor dvěma šrouby a vylepíme horní část trupu mezi přepážkami T1 a T3.