Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Týmový model vicemistra světa z MS 1964
Rozpětí | 1015 mm |
Hmotnost | 630 g |
Pohon | MVVS 2,5 T/R |
Konstrukce | Milan Drážek |
Popisovaný model je posledním členem vývojové řady mistra sportu Milana Drážka, který létá v týmu s mistrem sportu Jiřím Trnkou.
Model je ukázkou toho, jak je možno spojit přísnou účelovost s elegancí. Má dobré letové vlastnosti a je dostatečně robustní při malé váze. Stavebním materiálem je většinou balza. Všechny spoje jsou lepeny Epoxy 1200. Povrch modelu tvoří skelná tkanina lakovaná epoxydovým lakem.
Úspěšná stavba špičkového modelu Orion předpokládá zkušenost a dílenskou zdatnost. Plánek a popis uvádějí všechny hlavní díly modelu, ovšem vzhledem k rozsahu v úsporné formě.
Trup. Základním a nejpracnějším dílem je motorové lože 3a v němž je uložen motor s celou palivovou instalací. Masivní rám snižuje nebezpečí, že palivové potrubí bude ohrožováno vibracemi motoru. Mimoto umožňuje jednouchým způsobem měnit polohu palivové nádrže.
Lože vyfrézujeme z duralu tl. 11 mm. V přední části je výřez pro motor; otvory pro šrouby M3, upevňující motor, svrtáme s otvory v patkách motoru. Celou tuto část lože opracováváme samozřejmě podle použitého motoru.
Křídlo je z balzového prkénka tl. 15 mm (6a). Náběžnou i odtokovou hranu zesílíme překližkou 1–1,2 mm, která tvoří jakýsi rám 6b, dělený na koncích křídla. Ten zasadíme a zalepíme do drážky v prkénku 6a křídla. Potom opatrně hoblujeme povrch křídla, při čemž kontrolujeme tvar profilu šablonami.
Řízení je poněkud složitější, ale velmi spolehlivé a pro létání příjemné. Umožňuje při velké výchylce řídicích drátů malý pohyb výškového kormidla. Do misky 4a vstupuje tečně zářezem řídicí lanko 4d o průměru 0,8 mm, jež běží v drážce kladky 4b a unáší ji kamenem 4c, který je k lanku důkladně připájen. V kladce je vyfrézována drážka na 180° pro čep 4m vymezující výchylku kladky na 90° na obě strany. Čep je zasazen s zalepen do misky a do křídla. (Tuto výchylku je možno libovolně zmenšovat vložením dalšího čepu. )
Povrchová úprava je velice důležitá nejen pro vzhled, ale i pro životnost týmového modelu. Proto volíme takovou úpravu, jež zvětšuje pevnost modelu a dobře vzdoruje účinkům paliva. Všechny vnější dřevěné častí potáhneme před sestavením nejtenčí skelnou tkaninou a dobře nalakujeme dvousložkovým epoxydovým lakem (originál modelu je lakován polským Chemolakem). Předek trupu na jehož pevnost jsou kladeny mimořádné požadavky, je potažen třemi vrstvami skelné tkaniny, zadek kolem výškovky dvěma vrstvami. Vrstva naneseného laku má být tak tlustá, aby po obroušení s vyleštění byl povrch zrcadlově hladký bez trhlinek nebo spár. Také vnitřek trupu důkladně impregnujeme, ale nepotahujeme skelnou tkaninou.
Při prvních letech posloucháme bedlivě chod motoru (má být zaběhnut mimo model) popřípadě měříme rychlost modelu.