Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
Model lodivodského člunu, délka 837 mm, konstrukce J. Horák
Délka | 837 mm |
Šířka | 217 mm |
Ponor | 80 mm |
Lodní vrtule | 3listá pr. 50–55 mm |
Ovládané prvky | kormidlo, motor |
Konstrukce | Jan Horák |
Jako podklad pro konstrukci tohoto modelu posloužil výkres modelu H. Kukuly z Rakouska, který zvítězil na mezinárodní soutěži v Jevanech v roce 1970 ve třídě F2A. Model Grimmershörn patři do kategorie EH, jako rádiem řízený pak do třídy F2A. Svojí celkovou koncepcí a složitostí je určen pro pokročilejší modeláře.
Před započetím stavby nejdříve přesně slepíme k sobě první a druhý list výkresu, prostudujeme výkres podle popisu a shromáždíme veškerý hlavní stavební materiál.
Trup je stavěn klasickou dřevěnou technologií. Žebra a páteř jsou z kvalitní truhlářské překližky. Na potah použijeme smrkové lišty. Příď a záď vylepíme balzou nebo lipovým, topolovým či olšovým dřevem, jež do tvaru trupu opracujeme struhákem. Palubu pokryjeme lištami přilepenými k žebrům. Otvor v palubě (kokpit) olemujeme smrkovou lištou.
Kajuta je slepena z překližkových dílů. Do oken přilepíme zevnitř celuloid.
Kormidlo je slepeno ze tří vrstev překližky. Středním dílem prochází hřídel z mosazného drátu.
Na střední části kajuty je upevněn stěžeň. Pro lepší skladnost modelu je vhodné zhotovit stěžeň sklápěcí, stejně jako u skutečné lodi.
Pohon lodi je elektrickým motorem. Vhodný je elektromotor z automobilového stírače Wartburg a jako zdroj NiFe články. Je možno také použít dva elektromotory Igla 4,5 V a spojit je s hřídelem lodní vrtule převodem do pomala v poměru asi 1,5:1. Jako zdroj elektrického proudu se pak hodí ploché baterie 4,5 V zapojené za sebou na napětí 9 V.
Trup napustíme z vnějšku fermežovou barvou a po zaschnutí vytmelíme nerovnosti. Po vybroušení tmelu opakujeme nátěr základní barvou. Na ni pak naneseme několik vrstev syntetického emailu S 2013; poslední vrstvy jsou již v konečném barevném odstínu.