Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
RC maketa na motor 2,5 cm3, konstrukce J. Fara, Z. Bedřich
Rozpětí | 1450 mm |
Délka | 1015 mm |
Hmotnost | 1820 g |
Motor | 2,5cm3 |
Konstrukce | Jaroslav Fara a Zdeněk Bedřich |
Pilatus Porter byl vůbec první RC maketou, jejíž plánek ve velikosti 1:1 byl vydán v roce 1969 ve speciální řadě Modelář s cílem pomoci rozvoji nové a perspektivní kategorie. Konstruktér i redakce dlouho hledali mezi četnými letadly vhodnou předlohu a posléze před líbivým vzhledem dali přednost modelářské vhodnosti. Šlo o to, aby první RC maketa neodradila složitostí či slabšími letovými vlastnostmi.
Záměr se zdařil a prvé vydání plánku bylo v krátké době rozebráno. Trvající zájem o model Porter je důvodem k tomuto novému vydání, jež je navíc rozšířeno o mezitím úspěšně vyzkoušenou verzi letadla Turbo-Porter. Prototypy obou verzí modelu byly důkladně vyzkoušeny, poháněné motory MVVS 2,5 cm3 a řízené různými rádiovými soupravami, od jednokanálu až po proporcionální vícekanál.
Model, celkově nepříliš náročný na stavbu, je rozkládací. Podvozek se přišroubovává, křídlo se nasazuje na ocelové nástavce přišroubované na přepážku a zajišťuje se gumou přes háčky na obou polovinách. Vzpěry (nejsou funkční) se jenom nasadí do otvorů v trupu a v křídle; při provozu na porostlém terénu je lepší létat bez nich. Vodorovná ocasní plocha se přivazuje gumou. Baterie a přijímač se vkládají do trupu shora otvorem, který se uzavře víčkem, jež je přidržováno gumičkou v háčku.
Trup je klasické příhradové konstrukce s tuhým balzovým potahem. Křídlo je dvounosníkové, běžné konstrukce sestávající ze žeber a podélníků. Náběžná část je opatřena tuhým balzovým potahem. Ocasní plochy jsou z plné balzy. Podvozek je spájen z ocelového drátu. Křídlo je potaženo tlustým Modelspanem a vypnuto čirým vypínacím lakem. Lze je také potáhnout tenkou silonovou tkaninou a přes ni tenkým Modelspanem. Trup a ocasní plochy jsou polepené tenkým Modelspanem. K barevné úpravě byly použity barevné nitroemaily,
Prototyp modelu v obou verzích byl vyzkoušen s motorem MVVS 2,5 D s plastikovou vrtulí o průměru 225/120 mm. Při použití jiného motoru podobné výkonnosti bude pravděpodobně zapotřebí přizpůsobit motorové lože.
Let modelu Pilatus obou verzi je klidný, zdravě rychlý, takže model i v klouzavém letu proniká proti větru.