Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
RC maketa letadla na motor 2,5–4 cm3, konstrukce Jaroslav Fara
Rozpětí | 1400 mm |
Délka | 1070 mm |
Hmotnost | 1800–2100 g |
Motor | 2,5–4 cm3 |
Ovládané prvky | S, V, (M) |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Model Cardinal je řešen jako maketa. Půdorysný tvar trupu je poněkud zúžen, aby bylo možné model bezpečně vypouštět z ruky i bez pomocníka. Na výkrese je však v půdorysu a u všech přepážek trupu (na jejich jedné polovině) zakreslen tvar skutečný, nezúžený. Pro rekreační létání jsou povrchové detaily zbytečné. K pohonu může být použit motor o objemu 2,5 až 4 cm3 montovaný v normální poloze. Toto uspořádání ruší jen nepatrně celkový vzhled modelu, má však značné výhody pro chlazení a hlavně obsluhu motoru. Na výkrese je i provedení s motorem umístěným ležatě, který z obrysu trupu nevyčnívá.
Model může být ovládán jednokanálovou až šestikanálovou RC soupravou. Vhodné kombinace motor-rádio-vzletová hmotnost jsou: rádio jednokanálové až dvoukanálové, motor 2,5 cm3, hmotnost 1800 až 1900 g; rádio čtyřkanálové, motor 3,5 až 4 cm3, hmotnost asi 2100 g anebo výkonný motor 2,5 cm3, hmotnost 1800 až 1900 g (ovládané otáčky); lehký šestikanálový přijímač a motor 3,5 až 4 cm3, hmotnost nejvíce 2100 g. Cardinal je poněkud pracnější a náročnější než školní model, stavbu nelze tudíž doporučit modelářům bez předcházející praxe alespoň se školními modely.
Základem trupu jsou dvě bočnice, které se spojí přepážkami. Spodní a vrchní oblé části trupu se zhotoví z pěnového polystyrenu, který se přilepí na bočnice, obrousí se do tvaru podle přepážek a potáhne se balzou.
Křídlo klasické konstrukce je v celku a k trupu se přivazuje gumou. Staví se ve dvou samostatných polovinách, které se pak spolu spojí.
Ocasní plochy se slepí z plných prkének měkčí balzy, vnější okraje se zesílí balzou tvrdší.
Přední podvozková noha se přišroubuje do trupu. Hlavní podvozek ze dvou dílů se nasune do podélných otvorů v trupu a zajistí se šrouby. Kryty kol se zhotoví laminátové nebo kašírované. Hlavní podvozek může být také z ocelového drátu.
Trup a ocasní plochy se potáhnou tenkým vláknitým papírem, křídlo tlustým papírem nebo tenkou silonovou tkaninou a přes ni tenkým vláknitým papírem.
Model je v motorovém i bezmotorovém letu i za silnějšího větru velmi dobře ovladatelný, stabilní a létání s ním je příjemné.