Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Model obrněného transportéru na elektropohon, délka 422 mm, konstrukce S. Vedral
Délka | 422 mm |
Šířka | 140 mm |
Výška | 145 mm |
Hmotnost | 2500 g |
Ovládané prvky | skříňka s kabelem |
Konstrukce | S. Vedral |
Obrněný transportér SKOT-2A je speciální čtyřnápravové vozidlo s nezávislým zavěšením kol a pancéřovou vzduchotěsnou i vodotěsnou korbou pontonového tvaru. Kola jsou opatřena nízkotlakými pneumatikami s centrálním huštěním za jízdy, takže vozidlo není vyřazeno z akce ani několikanásobným průstřelem pneumatik. Tlak v pneumatikách lze tudíž také přizpůsobovat za jízdy povaze terénu (bahno, písek atp.). Vodní překážky překonává vozidlo plaváním, kdy je pohánějí dva lodní šrouby umístěné na zádi korby. Transportér je vyzbrojen tankovými kulomety ráže 7,62 mm a 15,5 mm umístěnými v otočné věži. Další palbu může vést osádka z ručních zbraní střílnami v bocích vozu a ve stropních průlezech.
Složitostí a pracností je model SKOT vhodný jen pro pokročilé modeláře.
Vrchní i spodní části korby jsou z překližky 3, plášť otočné kulometné věže z plechu 1.
Přední dvě nápravy jsou řiditelné. Sestávají ze závěsných ramen spojených spojovací tyčí. Obě spojovací tyče jsou ovládány jediným servem řízení. Třetí náprava je zhotovena z ocelové kulatiny. Zadní nápravu tvoří poloosy nasunuté na hnací hřídele a zajištěné proti sklouznutí pojistnými kroužky. Brzdové bubny předních dvou náprav jsou vysoustruženy z mosazi, třetí a čtvrté nápravy z duralu.
Náboje kol jsou vysoustruženy z duralu. Pneumatiky lze použít upravené z hračky, slepit z vyseknutých mezikruží z pryže anebo odlít z dentakrylu či epoxidové pryskyřice. Jako model ke zhotovení formy použijeme vhodné kolo z hračky.
Doplňky (vlnolam, kulomet, světlomety, průlezy pro osádku, dveře, háky, nářadí, vlečné lano atp.) jsou zhotoveny z mosazi, ocelového plechu a z dalších materiálů, co dům dal. Prototyp modelu je ovládán kabelem. Ovládány jsou hnací elektromotory (u prototypu dva motory KMIa-63 z tehdejší NDR o 2400 ot./min s krouticím momentem 14 pcm), otáčení věže (u prototypu motorem IGLA 4,5), servo řízení (u prototypu osazené motorem Piko 4,5 V o 1500 ot./min), smysl jízdy vpřed-vzad, směr otáčení věže a ovládání světel. Zkušenější modeláři mohou model ovládat RC soupravou. Ve vrchní části korby je dostatek prostoru pro umístění přijímače, zdrojů a serv.