Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
RC motorový větroň na motor 1,5 cm3; rozpětí 2350 mm; konstrukce J. Fara
Rozpětí | 2350 mm |
Délka | 1135 mm |
Hmotnost | 1120–1350 g |
Motor | 1,5 cm3 |
Ovládané prvky | S, V |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Při rekreačním létání na rovinatém terénu v termice mají motorové větroně výhodu, kterou nelze pominout. Ke startu nepotřebují velký prostor ve směru právě vanoucího větru, ani silonový vlasec a pomocníka nebo gumu, s jejímž obstaráváním jsou stále potíže. Modelář také neriskuje střet se zemědělci v důsledku pošlapání zemědělských kultur při běhání s vlečnou šňůrou. U motorového větroně stačí natankovat několik kubíků paliva a vypustit jej třeba z polní cesty. Orion je poháněn motorem 1,5 cm3. Lze použít každý motor, který byl či je k dostání v našich modelářských prodejnách. Nelze však doporučit motor menšího (1 cm3) ani většího (2,5 cm3) objemu. V základním provedení, jak je model nakreslen na výkrese, je ovládán směrovým kormidlem pomocí jednopovelového nebo dvoupovelového rádia s použitím serva nebo elektromotoru IGLA 2,4 V s navíjením nitě. Použití elektromagnetu ve funkci serva není vhodné. Trup modelu je dostatečně prostorný, takže lze použít i vícepovelovou RC soupravu (neproporcionální i proporcionální) a ovládat také výškové kormidlo, případně i otáčky motoru. Pak je vhodnější udělat vodorovnou ocasní plochu dělenou a umístit ji dolů na trup. Model lze postavit také jako klasický větroň, když motorové lože a kryt nahradíme hlavicí. Místo konstrukčního křídla a vodorovné ocasní plochy lze použít tovary z pěněného polystyrenu typu Modela.
Základ trupu tvoří balzové bočnice spojené příčkami a přepážkami. Spodek trupu i horní potah jsou rovněž z plné balzy. Kryt motoru nakašírujeme z pásků novinového papíru na polystyrenovém kopytě. Překryt kabiny zhotovíme tažením za tepla na pozitivní formě. Křídlo ze dvou polovin, které se nasunují na spojky z ocelového plechu, je běžné konstrukce z žeber a podélníků. Tuhý potah náběžné části s náběžnou lištou a hlavním nosníkem vytvářejí torzní skříň. SOP je z plné balzy, VOP slepíme z balzových lišt. Podvozek je jednokolový, slouží jen pro přistávání. Model je potažen středně tlustým vláknitým papírem. Model dnes zřejmě budeme ovládat dvou nebo třípovelovou RC soupravou, tedy buď pouze ocasní kormidla, nebo i otáčky motoru.