Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
Maketa kategorie RC MM na motor 5–6,5 cm3, konstrukce J. Černý
Rozpětí | 1390 mm |
Délka | 1140 mm |
Hmotnost | 2500–3000 g |
Motor | 5–6,5 cm3 |
Ovládané prvky | S, V, Kř., M |
Konstrukce | Jiří Černý |
Zavedení nové kategorie rádiem řízených sportovních maket RC MM přijmou jistě příznivě modeláři, kteří rádi stavějí zmenšeniny skutečných letadel. Při výběru předloh budou mít bezpochyby přednost letadla jednoduchá, s předpoklady dobrých letových vlastností i v modelovém provedení. Spolu s trenérem pro makety Zdeňkem Kalábem jsem hledal dlouho typ, který by splňoval tyto požadavky a měl ještě také tříkolový podvozek, jednosedadlovou kabinu a tím co nejmenší šířku trupu. Oba jsme se z těchto hledisek posléze shodli na anglickém amatérském letadle KITTIWAKE 1. Za pomoc s dokumentací patří dík firmě Mitchell-Procter, jež vyrábí stavebnici skutečného letounu.
Prototyp modelu jsem osadil záměrně motorem OS MAX H 40, který není ve své třídě špičkovým a tvoří jakýsi střed mezi motory o zdvihovém objemu 5 cm3 a špičkovými motory 6,5 cm3 reprezentovanými u nás typy OS MAX 40 SR a MVVS 6,5 F.
Při návrhu konstrukce modelu nebyly nutné obvyklé rozměrové úpravy, jako je změna velikostí ocasních ploch aj. Proto je možné použít zveřejněný výkres modelu také pro stavbu v kategorii F4C.
Trup. Základní karoserie spodní části trupu má čtyřúhelníkový průřez a je příhradové konstrukce. Od motorové přepážky až za křídlo je karoserie zpevněna na bocích výztuhami z překližky a balzy. Překryt kabiny se vytváří za tepla známým způsobem z organického skla.
Ocasní plochy se symetrickým profilem jsou běžné konstrukce. Stabilizátor a kýlovka jsou pevně spojeny s trupem.
Křídlo běžné balzové konstrukce je v celku, k trupu se připevňuje kolíkem a polyamidovým šroubem M6. Na prototypu modelu je křídlo opatřeno funkčními křidélky a vztlakovými klapkami.
Podvozek tříkolového uspořádání je osazen polopneumatickými koly. Hlavní podvozek z duralového plechu je přišroubován dvěma polyamidovými šrouby ke spodku křídla. Příďový podvozek z ocelového drátu je zasazen do ložisek a opatřen ovládací pákou. Je směrově řiditelný servem směrovky.
Motorová skupina. K pohonu modelu lze použít jakýkoliv motor o zdvihovém objemu 5 až 6,5 cm3. Je uložen naležato výfukem směrem dolů. Pro tlumič výfuku je nutné udělat podle použitého typu motoru úpravu na přepážce T1 a na krytu motoru.
Potah. Celý model je potažen tlustým Modelspanem nebo Japanem.