Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Sportovní RC model na motor 2,5 až 6,5 cm3, rozpětí 1400 mm, konstrukce J. Fara
Rozpětí | 1400 mm |
Délka | 1020 mm |
Hmotnost | 1500-1800 g |
Motor | 2,5-6,5 cm3 |
Ovládané prvky | S, V, Kř., M |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Model Fénix lze postavit v několika provedeních: Pro základní výcvik je poháněn běžným motorem o zdvihovém objemu 2,5 cm3 (případně s ovládáním otáček) a řízen směrovým kormidlem (případně i výškovým). Křídlo připoutané k trupu gumou má vzepětí 7° a profil s rovnou spodní stranou. Rychlost modelu není velká, odpovídá schopnostem a reakci pilota. Ovladatelnost a obratnost modelu je při letové hmotnosti asi 1500 g normální. Toto provedeni je na výkrese uvedeno jen řezem křídla s částí trupu a je označeno jako verze A.
Pro pokročilé je vhodné model pohánět výkonným motorem od 2,5 cm3 (MVVS 2,5 GF nebo DF – nové řady) nebo jiným až do zdvihového objemu 5 cm3, vybaveným ovládáním otáček. Řízena jsou kromě otáček motoru obě kormidla a křidélka. Křídlo má vzepětí 3,5° a profil Eppler 374. Rychlost modelu je podstatné vyšší, ovladatelnost a obratnost je při letové hmotnosti asi 1700 g výborná. Toto provedení je na výkrese bez označení verze. Při použití motoru 2,5 cm3 není při zvětšeném vzepětí na 6 až 7° nutné ovládáni křidélek.
Verze se souměrným profilem Eppler 474 nechce konkurovat speciálním akrobatickým modelům. Je však vhodná pro ty, kdo musí model startovat z ruky, a přesto chtějí zkusit létat akrobacii. Pro pohon je ještě možno použít motor MVVS 2,5 nové řady (nejlépe s laděným výfukem) nebo jiný až do 6,5 cm3. Křídlo má úhel náběhu 0° a vzepětí 0° až 2°. Řízena jsou samozřejmé kromě otáček motoru obě kormidla a křidélka. Letová hmotnost modelu by měla být co nejmenší. Toto provedení je na výkrese uvedeno jen řezem křídla s části trupu a je označeno jako verze B.
Vzhledem ke svému určení a pro snadnou obsluhu je model řešen robustně a jednoduše, s ohledem na co nejmenší pracnost a dostupnost materiálu. Motor je montován v normální poloze, v níž se nejsnáze obsluhuje. Trup je dostatečně prostorný, aby bylo možné použít i starší rozměrnější přijímače a serva.
Model je převážně z balzy, jiný materiál je použit jen na zvlášť namáhané díly. K lepení použijeme acetonové lepidlo, na větší plochy Herkules, na zvlášť namáhané spoje epoxid.
Křídlo je nedělené, ale každá polovina je stavěna samostatně. Obě poloviny spojíme stojinou vle-
penou mezi lišty nosníku a spojkou na náběžné liště. K trupu se křídlo přichycuje kolíkem na náběžné hraně a dvěma plastovými šrouby.
Trup sestavíme obvyklým způsobem z bočnic spojených přepážkami.
Ocasní plochy z plné balzy jsou pevně zalepeny do trupu. Kýlovka a stabilizátor mají profil rovné desky, kormidla jsou sbroušena do symetrického profilu.
Podvozek příďového typu je z ocelového sdrátu. Kola mají průměr 50–60 mm.
Model je celý potažen papírem; křídlo může být potaženo monofilem, na který je přilakován tenký papír. Povrch modelu je stříkán barvami.
Ocasní kormidla jsou ovládána prostřednictvím táhel z balzové lišty, křidélka táhly z ocelového drátu a otáčky motoru lanovodem.