Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
140,00 Kč
Rekreační dolnoplošník s elektromotorem, rozpětí 1120 mm, konstrukce A. Souček
Rozpětí | 1120 mm |
Délka | 877 mm |
Hmotnost | 1050 g |
Motor | Speed MIG 600/8,4 V |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Antonín Souček |
Model Canon je určený k rekreačnímu polétání pro modeláře, kteří si již osvojili základní pilotní zkušenosti při létání s elektrolety (Brouček, Jokerit, Arias, Moss, Tumba atp.). Je vhodný i jako první dolnoplošník, ale není určen pro úplné začátečníky.
Stavba modelu je jednoduchá a rychlá. Základním materiálem na trup a ocasní plochy je extrudovaný polystyren, na křídlo pěnový polystyren, vyztužený a zesílený balzou. Desky extrudovaného polystyrenu o tloušťce až 60 mm lze zakoupit poměrně levně v prodejnách stavebnin Opracováváme jej stejně jako pěnový polystyren odporovou pilou podle šablon, nejlépe z kuprextitu (postup byl již několikrát popsán). Balzu vybereme dostatečně pevnou, ale lehkou. Opravitelnost případných ran a různých šrámů je při použití lepidla Purex velmi dobrá.
Nároky na vybavení modelu nejsou nijak mimořádné. Motor MIG 600/8,4 V nebo Speed 600/8,4 V s přímým náhonem vrtule 200/100, regulátor 35A (JES). Pro úspory hmotnosti jsou použita serva C 341. Pohonná baterie se skládá ze sedmi až osmi článků Sanyo 1700 SCR. Při volbě vybavení a vůbec při celé stavbě bereme ohled hlavně na celkovou hmotnost, která by neměla překročit 1100g (čím méně, tím lépe, ale ne na úkor pevnosti a kvality stavby modelu).
K lepení celého modelu je velmi vhodný Purex v kombinaci s disperzním lepidlem (Herkules, Ponal, Kleiberit).
Model je přiměřeně rychlý, obratný, bezpečně zalétne základní akrobatické obraty. Po zalétání je možné posunout těžiště ještě o několik milimetrů vzad. Doba letu na jedno nabití baterie se pohybuje kolem osmi minut, podle způsobu létání a celkového stavu baterií.
Křídlo je nedělené, bez křížení. Skládá se ze střední části a uší z pěnového polystyrenu. Podélníky a stojina jsou balzové. K trupu je křídlo připevněno dvěma plastovými šrouby M5.
Ocasní plochy z extrudovaného polystyrenu jsou olemovány balzovými lištami. Poloviny výškovky spojuje ocelový drát. Kormidla, ovládaná lanovody, jsou uchycena plastovými závěsy.
Stavbu trupu usnadňuje jeho rovná horní strana. Trup sestavujeme dnem vzhůru přímo na výkrese, rozloženém na rovné pracovní desce. Podvozek z duralového plechu s velmi lehkými koly o průměru 50 až 60 je upevněn šrouby a maticemi M3 na překližkové desce. Odnímací kryt je uchycen hliníkovými kolíky a šroubem s maticí M4. Překryt kabiny je vylisován například z PET láhve.
Všechny díly modelu jsou polepeny tenkým barevným Modelspanem, přilepeným zředěným Herkulesem. Vhodnou barvou můžeme vyznačit další doplňky.
RC souprava musí umožňovat ovládání tří funkcí (směrovka, výškovka, motor). Serva přišroubujeme do pásků překližky s vyříznutými závity nebo přilepíme oboustrannou lepící páskou. Anténu přijímače vyvedeme co nejkratší cestou ven z trupu – uchytíme ji na vrchol SOP nebo necháme volně vlát za modelem.