Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
140,00 Kč
RC polomaketa, rozpětí 1306 mm, konstrukce V. Caha
Konstrukce | Vladimír Caha |
Rozpětí | 1306 mm |
Délka | 905 mm |
Hmotnost | 1190 g |
Motor | 2,5 cm3 |
Ovládané funkce | S, V, Kř. , M |
Zajímavé ultralehké letadlo Sparrow II (Vrabec) vzniklo v roce 1926. Jeho konstruktérem byl tehdy ještě mladý Reginald J. Mitchell, později proslavený otec stíhacího Spitfiru.
V roce 1926 se Sparrow II zúčastnil soutěže dvoumístných lehkých letadel, kterou tenkrát vypsala redakce listu Daily Mail. R. J. Mitchell chtěl porovnat vlastnosti různých profilů, a proto pro „vrabce“ navrhl několik nosných ploch o konstantní hloubce, které se lišily profilem křídla. Závodů se zúčastnil letoun s profilem Clark Y. Letoun startoval jako poslední v pořadí, a protože se v době jeho startu prudce zhoršilo počasí, byl nucen se vrátit a závod nedokončil. Sparrow II později dostal nosné plochy s profily RAF 30, SA12 a T64. Letounek dožil v haltonském aeroklubu.
Stavba modelu není složitá, letoun má velmi dobré letové vlastnosti, takže je vhodný pro rekreační létání. K pohonu prototypu je použit motor OS Max 15 LA o zdvihovém objemu 2,5cm3. K ovládání modelu je potřebná RC souprava minimálně se čtyřmi servy. Model není určen začínajícím modelářům a létání s ním předpokládá určité zkušenosti.
Trup má bočnice z balzových prkének spojené přepážkami. Dno a předek trupu shora jsou z plné balzy. Zadní část trupu má shora vytvořenou tvarovou karoserii z balzových polopřepážek a podélníků. Baldachýn křídla je slepen z balzových dílů. Poloviny křídla se nasouvají na ocelové dráty. Baldachýnové vzpěry jsou z mosazných trubek přišroubovaných k trupu a baldachýnu.
Křídlo je dělené. Má mírné vzepětí a křidélka podle skutečného letounu. Hlavní nosník má dvě smrkové pásnice spojené balzovou stojinou. Po-mocný nosník, na němž jsou uchycena křidélka, je rovněž smrkový.
Ocasní plochy jsou vyříznuty a vybroušeny z plné balzy. Celý model je požehlen Litespanem.
Vzpěrám podvozku z ocelového drátu dávají patřičné tvary díly z balzy. Kola mají průměr 65 mm. Podvozek se zasunuje se do držáků uvnitř trupu a upevňuje plechovými či plastovými třmeny a šrouby M2.
Motor OS Max 15 LA je umístěn hlavou do strany. Plastová palivová nádrž má objem 100 cm3. Prototyp létá s vrtulí Master 8/4.
Pro řízení může být použitá jakákoliv RC souprava umožňující ovládání otáček motoru, ocasních kormidel a křidélek. Pro ovládání kormidel a motoru jsou v prototypu použita mikroserva Graupner C241, křidélka ovládají serva Hitec HS-81. Přijímač je Hitec HFD-08 RD. Baterii (u prototypu 1600 mAh) umístíme podle těžiště modelu. Jako táhla ke kormidlům slouží lanovody s ocelovou strunou. Táhla ke křidélkům jsou z ocelového drátu.
Ve vzduchu se model chová klidně a jeho let je velmi realistický Model jde také bezpečně startovat z ruky.