Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
RC rekreační elektrolet, rozpětí 1050 mm, konstrukce: A. Souček
Konstrukce | Antonín Souček |
Rozpětí | 1050 mm |
Délka | 870 mm |
Hmotnost | 900–950 g |
Motor | Mabuchi 550/6 V |
Ovládané funkce | V, K, M |
Tumba je model určený k rekrečnímu polétání pro modeláře, kteří si již osvojili základní pilotní návyky při létání s motorovým modelem řízeným ocasními kormidly. Je vhodný jako přechodový typ mezi modelem ovládaným výškovkou a směrovkou a modelem ovládaným křidélky. Není vhodný pro úplné začátečníky.
Stavba Tumby je jednoduchá a rychlá. Základním materiálem je pěnový polystyren, na ocasní plochy extrudovaný polystyren. Druh pěnového polystyrenu zvolíme podle zamýšlené povrchové úpravy. Pokud model chceme potahovat papírem a lakovat, použijeme polystyren s označením 10 (je lehčí a měkký). Pokud potahovat nechceme, zvolíme polystyren s označením 25 (tzv. podlahový).
Vždy vybereme pěnový polystyren s jemnější strukturou. Opracováváme jej odporovou pilou. Řežeme podle šablon zhotovených nejlépe z kuprextitu (postup byl již v modelářském tisku několikrát popsán). Potřebnou balzu vybereme dostatečně pevnou, ale lehkou. Opravitelnost modelu po případných haváriích i možnost zacelení různých šrámů jsou při použití lepidla Purex velmi dobré.
Nároky na vybavení modelu nejsou nijak mimořádné. Motor Mabuchi 550/6 V, později MIG 600//8,4 V s přímým náhonem vrtule 180/100 mm, případně 200/100 mm, regulátor 30 A (u prototypu JES 35). Serva jsou kvůli úspoře hmotnosti použita velikosti mini (HS-205 BB). Pohonná baterie může být ze šesti až osmi článků (Sanyo 1700 SCR). Při volbě vybavení, materiálu a vůbec při celé stavbě bereme ohled hlavně na hmotnost modelu, která by neměla překročit 1000 g. Čím méně, tím lépe, ale nikdy ne na úkor pevnosti.
K lepení celého modelu je velmi vhodný Purex v kombinaci s disperzním lepidlem (Herkules, Ponal, Kleibert...).
Křídlo je nedělené, bez křížení. Každá polovina se skládá ze dvou dílů K1, K2 z pěnového polystyrenu. Náběžná a odtoková hrana jakož i koncové oblouky jsou zpevněny balzou. Křidélka, uchycená plastovými závěsy, jsou vybroušena z plné balzy. Jsou ovládána soupravou pro ovládání křidélek bývalé firmy Modela. Poloviny křídla jsou slepeny k sobě. Spoj je vyztužen překližkovými výkližky. K trupu se křídlo poutá gumou přes hliníkové kolíky v trupu.
Ocasní plochy jsou vyříznuty z extrudovaného polystyrenu a olemovány balzovými lištami. Výškovka je ke stabilizátoru otočně upevněna plastovými závěsy a ovládána táhlem z lanovodu.
Trup má bočnice z pěnového polystyrenu spojeny překližkovými přepážkami Dno a hřbet ocasní části jsou rovněž z pěnového polystyrenu. Předek je shora i zdola uzavřen hranoly z pěnového polystyrenu a obroušen do oblého tvaru. Odnímací dno pod křídlem je uchyceno dvěma hliníkovými kolíky a plastovým šroubem.
Podvozek je ohnut z pružinového drátu o průměru 3 mm. Podvozkové nohy jsou v trupu uchyceny v bukových hranolech. Kola o průměru 50 jsou na nohách zajištěna stavěcími kroužky s „červíky“.
Model je rychlý a obratný, bezpečně zalétne základní akrobatické obraty. Doba letu se pohybuje mezi osmi a deseti minutami, podle způsobu a stylu létání a stavu pohonné baterie.