Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
RC oldtimer na elektropohon, rozpětí 1040 mm, konstrukce A. E. Hatfull/Z. Raška
Konstrukce | A. E. Hatfull/Z. Raška |
Rozpětí | 1040 mm |
Délka | 720 mm |
Hmotnost | 330 g |
Plocha celkem | 18,44 dm2 |
Zatížení | 17,9 g/dm2 |
Motor | Speed 280 s přev. 4,1:1 nebo AMCO 0,7 cm3 |
Ovládané funkce | S, V, M |
President je celobalzový model na samozápalný motor 0,5 až 1 cm3 konstrukce britského modeláře A. E. Hatfulla z roku 1950. Výkres byl zveřejněn v časopisu Aeromodeller 10/1950 a ve Zpravodaji SAM 78 č. 71.
Elegantní letoun mne svými ladnými elipsovitými tvary zaujal natolik, že po zvětšení o 20 % jsem jej zároveň s havířovským Honzou Tyroněm postavil na elektropohon. Osadil jsem jej motorem Speed 280/ /6 V s převodem 4,1:1 (Hořejší model), regulátorem JES 06, přijímačem Rex 4, servy HS-50 a sedmičlánkem NiCd 270 mAh. Toto vybavení má hmotnost 186 g, hmotnost kompletníhomodelu je 330 g.
Trup se staví zajímavým způsobem, obvyklým na konci třicátých let. Do slepeného rámu z balzových podélníků 4x8 a příček 2x8 se postupně kolmo vlepují všechny přepážky 1 až 12. Přepážky 5 a 7 jsou z překližky 1,5, ostatní z balzy 5. Dole i nahoře doplníme lišty 3x3 a 3x5, zalepíme úložnou desku křídla. Po zaschnutí doplníme všechny obvodové lišty 2,5x2,5. Vsadíme předem slepený kýl, zpevněný bambusem. Doplníme přechod VOP z balzového hranolu 10x25x130 a zabudujeme páku řízení výškovky.
Olemujeme okna překrytu kabiny a doplníme polopřepážku 4A, klín nahoře a trojúhelníky z balzy 3, v nichž jsou vetknuty bambusové poutací kolíky. Ohneme podvozek z ocelového drátu o průměru 2, zalepíme jej k přepážce 4 a zajistíme polopřepážkou 4B. Později doplníme pěnová kola o průměru 45. Vlepíme desku regulátoru a baterie z balzy 2 o rozměrech 50x145, kterou předtím oboustranně polepíme tenkým Modelspanem. Desku serv vyřízneme z překližky 1,5 a zalepíme ji do trupu.
SOP je celobalzová, slepená z balzy tloušťky 3 a 1,5; páku řízení vyřízneme z překližky 1,2.
Dvoudílná plovoucí výškovka je spojena dráty o průměru 2 a 1,5. Žebra zhotovíme z balzy 1,5, hlavní nosník je z balzové lišty 3x5. Náběžnou lištu lamelujeme ze čtyř pásků balzy 1x6. Odtokovou lištu slepíme z balzy 4x15, vybrousíme do klínu a zhotovíme v ní zářezy pro žebra. Koncové oblouky, výztuhy pro vedení drátů a rohové výztuhy jsou z balzy 7.
Křídlo se vzepětím do U je v celku. Všechna žebra jsou z balzy 1,5. Hlavní nosník z balzy 3x8 je v místech lomení zpevněn spojkami z překližky 1. Náběžná lišta je z balzy 5x11, v uších je lamelována z pěti pásků balzy 1x11 a obroušená do patřičného průřezu až po vlepení do křídla. Odtoková lišta je slepena z balzy 4x15; po vybroušení do klínu v ní zhotovíme zářezy pro žebra. Koncové oblouky jsou z balzy 7. Střed křídla zpevníme trojúhelníkovými výkližky a shora potáhneme balzou 2, abychom potah nepromáčkli poutací gumou.
Kabinu „zasklíme“ čirým Durofolem 0,2. Celý model potáhneme Vliesem či Modelspanem. Barevné doplňky vyřízneme z tenkého Modelspanu a na potažený model je přilakujeme. Potažený model lakujeme minimálně třikrát vypínacím nitrolakem.
Na směrovku přilepíme ovládací páku a izolepou ji připojíme ke kýlovce s mezerou asi 0,5 mm. Celek nalepíme na trup za stálé kontroly kolmosti. Instalujeme serva s táhly z balzy 4x4, dále motor s regulátorem a vypínačem. Přilepíme suchý zip sloužící k fixaci baterie a přijímače. Anténu provlékneme trupem a necháme na konci volně přečnívat. Model vyvážíme pohonnou baterií.