Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
140,00 Kč
RC polomaketa sovětského dvouplošníku, rozpětí 1074 mm, konstrukce V. Caha
Rozpětí | 1074 mm |
Délka | 843 mm |
Hmotnost | 1025 g |
Motor | 2,5 cm3 |
Ovládané funkce | S, V, M |
Air-1 byl dvoumístný jednomotorový celodřevěný dvouplošník s pevným dvoukolovým podvozkem a ostruhou. Konstruktérem tohoto lehkého stroje byl slavný sovětský letecký konstruktér A. S. Jakovlev.
Letoun zkonstruoval a postavil ještě v době, kdy byl posluchačem Vojenské letecké akademie N. J. Žukovského v Moskvě. Stavba trvala osm měsíců a byla dokončena k 1. květnu 1927. Během zkoušek prokázal letoun dobré letové vlastnosti a po skončení všech zkoušek byl uvolněn k provozu. V červnu 1927 uskutečnil pilot Piontkovskij s Jakovlevem jako cestujícím dálkový přelet z Moskvy přes Charkov, kde doplnili palivo, do Sevastopolu. Zpáteční let bez mezipřistání absolvoval pouze pilot. V tehdejší organizaci Osoviachim sloužil Air-1 pro vyhlídkové lety a výcvik pilotů.
Stavba modelu není složitá. Má velmi dobré letové vlastnosti, takže je vhodným typem pro rekreační létání. Ve složeném stavu se vejde na zadní sedadlo osobního automobilu. K ovládání je vhodná RC souprava minimálně se třemi servy. Při rozhodování o stavbě je nutné vzít v úvahu, že model není určen začínajícím modelářům a také létání s ním předpokládá zkušenosti s RC modely.
Základem trupu jsou dvě bočnice slepené z balzy, vpředu vyztužené překližkou, které jsou spojené překližkovými přepážkami a balzovými rozpěrkami. Kozlík horního křídla je ohnut z pružinového ocelového drátu. Horní část trupu má tvarovou karoserii z balzových polopřepážek potaženou balzou.
Křídla klasické konstrukce jsou v celku. Horní i dolní křídlo mají stejné vzepětí i koncové oblouky. Konstrukce je převážně balzová, jen pásnice hlavního nosníku jsou ze smrkových lišt a středové výkližky z překližky. Horní křídlo drží kovové vnitřní části „lustrsvorek“. Spodní křídlo je upevněno vpředu kolíkem, vzadu šroubem.
VOP i SOP s profilem rovné desky jsou z balzy 4.
Podvozek sestává ze dvou vzpěr a průběžné osy z pružinového ocelového drátu. Osa je odpružena gumovými oky. Kola zhotovíme podle výkresu nebo použijeme koupená. Podvozek je odnímatelný.
Křídla, VOP, směrovka, spodní zadní část a boky trupu až ke křídlu jsou potaženy bílým Litespanem. Hřbetní část trupu, kýlovka, boky přední části trupu a spodní část trupu až k motorové přepážce červeným Litespanem.
Prototyp modelu létá s motorem OS Max 15-LA 2,5 cm3 a vrtulí Master 8/4“. Koupená plastová palivová nádrž má objem 100 ml.
RC souprava musí umožňovat ovládání otáček motoru, směrovky a výškovky. Pro ovládání se hodí mini nebo mikroserva (v prototypu Graupner C241) a přijímač malých rozměrů (Rex-7 mini). Trup je ale dostatečně prostorný i pro standardní přijímač. Baterie (u prototypu 1700 mAh) je v místě zadního pilotního prostoru pod odnímacím víkem. Jako táhla slouží klasické lanovody s ocelovou strunou a ovládací páky jsou MP Jet malého provedení.
Ve vzduchu se model chová klidně a jeho let je velmi realistický, zvláště na volnoběžné otáčky motoru. Model jde bezpečně startovat z ruky, což ocení zvláště ti, kteří nemají k dispozici vzletovou dráhu.