Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
370,00 Kč
Polomaketa motorizovaného větroně, konstrukce L. Walek
Rozpětí | 2600 mm |
Délka | 1360 mm |
Plocha | 70dm2 |
Hmotnost | 2300 g |
Motor | Phasor 30/3 |
Ovládané prvky | S, V, Kř, M |
Konstrukce | Leopold Walek |
Obálka RC revue 9/2006 mi připomněla mou dávnou touhu postavit si větroně, který je pro britské piloty tím, co pro nás Blaník.
Co je ale ten hybrid na připojeném výkrese? Vždyť to má klasický motor! Inu, jednomu z pilotních žáků se podařilo při nácviku přistát po větru přímo do svahu. Odnesla to celá příď trupu. Trosky větroně pak ležely delší dobu v hangáru, než si někdo všiml, že vedle se povalují i zbytky trupu Pipera J3 včetně motoru a podvozku. A tak přišla na svět odvážná myšlenka: Co takhle dát to dohromady? S velkou dávkou fortelu tak vznikl z křídla a kormidel větroně a podvozku z Pipera pohledný letoun Slingsby T-31 M a pro mě předloha, kterou jsem nemohl přejít jen tak, protože problém jak dostat větroň do vzduchu tím byl vyřešen.
Model celodřevěné konstrukce je v měřítku 1:5. Řízeny jsou směrovka, výškovka, křidélka, motor a brzdicí štíty. K pohonu je použit střídavý motor Phasor 30/3 a regulátor JES 40-3P ve spojení s dvěma paralelně spojenými běžně dostupnými plochými akumulátory Power-ion 3s1p.
Vzletová hmotnost pouhých 2300 g spolu s velkou plochou model předurčuje k tomu, aby byl nadmíru létavý.
Let je nádherně pomalý. Plný plyn je prakticky nevyužitelný, protože pak model zcela nerealisticky stoupá. Po stažení plynu přechází plynule do klouzavého – u motorového modelu nevídaného – letu. Podařilo se mi už při prvním letu pobýt ve stoupáku spolu s káňaty.