Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Rekreační model motorové jachty, délka 506 mm, konstrukce A. Souček
Délka | 506 mm |
Šířka | 170 mm |
Motor | MIG 400/6 V |
Ovládané prvky | kormidlo, motor |
Konstrukce | Antonín Souček |
Jachta Duha je určena pro rekreační ježdění. Model nemá žádný skutečný vzor, takže případné úpravy vzhledu a další doplňky nejsou nijak omezeny. Jednoduchá klasická konstrukce bez zvláštních nároků na použitý materiál dává předpoklad, že při pečlivé práci zvládne stavbu i zručný začátečník.
K lepení trupu je nejvhodnější epoxid, k lepení kajuty lepidlo na plastikové modely. K ovládání modelu stačí ta nejjednodušší dvoupovelová RC souprava s jedním servem a elektronickým regulátorem otáček elektromotoru; je možné doplnit ovládání dalších funkcí (houkačka, osvětlení atp.)
Trup má žebra a díly přídě z překližky 4–5 (stačí kvalitní truhlářská). Obvodové lišty jsou smrkové, potah boků i dna z překližky 1–1,2. Příď je vylepena prkénky z lípy nebo tvrdé balzy, opracovanými do patřičného tvaru.
Vhodné pouzdro s hřídelem zakoupíme již hotové. Peruť kormidla je z překližky 4 nebo tvrzeného polystyrenu, popřípadě koupíme celou sestavu kormidla.
Kajuta je slepena z dílů z tvrzeného polystyrenu (lze zakoupit ve firmě vyrábějící výstražné tabulky). Při přesné a čisté práci nemusíme provádět ani povrchovou úpravu. Okna můžeme naznačit jen barevnou samolepicí fólií nebo je vyřízneme a „zasklíme“ transparentní fólií. Kajutu můžeme sestavit i z obvyklých materiálů (překližky, balzy, dýhy atp), v tom případě je ale povrchová úprava nutná.
Hotový model je tmelen, broušen a barven syntetickou barvou. Palubu prolakujeme čirým lakem. Barevnou kombinaci si zvolí každý podle svého vkusu.
Model je poháněn elektromotorem MIG 400/6 V, napájeným ze šesti až sedmičlánku NiCd Sanyo 1700 SCR. Lodní vrtule o průměru 30 je na prototypu od firmy Vladyka models.
Kormidlo je ovládáno servem (C 341), motor elektronickým regulátorem se systémem BEC (ALS-32). Vypínač umístíme na dobře přístupné místo v podpalubí. Propojovací kabely od baterie k regulátoru a k motoru by měly mít průřez nejméně 1mm2.
Doba jízdy a rychlost závisejí hlavně na kvalitě a stavu baterie, způsobu jízdy a použité lodní vrtuli.