Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Polomaketa na elektropohon, rozpětí 1086 mm, konstrukce Z. Raška
Rozpětí | 1086 mm |
Délka | 760 mm |
Plocha | 20,70 dm2 |
Hmotnost | 330–500 g |
Motor | Speed 280/6 V s převodem (Speed 400/7,2 V) |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Zdeněk Raška |
Australský pilot kpt. Geoffrey N. Wikner roku 1934 přesídlil do Velké Británie, kde chtěl nabídnout trhu dvousedadlovku Wicko, výrobně i provozně méně nákladnou, než byly jiné současné letouny. S V. Fosterem a J. F. Lustym pro tento účel založil společnost Foster Wikner Aircraft .
Po třech prototypech, označených Wicko F. W. 1 až 3,, u nichž se měnil především motor, následovalo devět sériových strojů s motory Gipsy Major, označených Wicko G. M. 1. Do našich dob se zachoval jediný exemplář.
Konstrukce byla celodřevěná, část trupu a ocasní plochy byly potaženy plátnem.
Základní technická data: Rozpětí 10,5 m, délka 7,10 m, výška 2,45 m; hmotnost prázdná 570 kg, vzletová 910 kg; maximální rychlost 225 km/h, cestovní 193 km/h; dostup 6100 m; dolet 780 km.
Model Wicko G. M. 1 s motorem Speed 280/6 V s převodem je vhodný pro začínající elektroletce. Komu se nepodaří postavit model do hmotnosti 180 g, může jej osadit motorem Speed 400 napřímo.
Trup má bočnice z lišt z tvrdé balzy spojené v přední části přepážkami, v zadní rozpěrkami. Podvozek je ohnutý z ocelového drátu a kapotovaný balzou. Ocasní plochy s profilem rovné desky jsou slepeny z balzových lišt. Křídlo běžné konstrukce s hlavním a pomocným nosníkem je rovněž celobalzové. K trupu je uchyceno vpředu plastovým šroubem a vzadu překližkovým jazýčkem.
Potah modelu je z Vliesu, barevné doplňky a imatrikulace z přilakovaného tenkého Modelspanu.
Model má ovládány směrovku, výškovku a otáčky motoru. Má nezáludné letové vlastnosti a je velmi stabilní.