Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Nákladní dvoumotorák, rozpětí 1230 mm, konstrukce A. Souček
Rozpětí | 1230 mm |
Délka | 863 mm |
Hmotnost | 430-450 g |
Motor | 2x P/U 281-2 |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Antonín Souček |
Vigo je určen pro oddychové rekreační polétání. Je to dvoumotorový jednoduchý model trochu nezvyklého vzhledu, nenáročný na provoz i na vybavení. Jeho pilotáž není nijak náročná. Model po zalétání létá téměř sám, díky celkem nízkému plošnému zatížení velmi pomalu a spořádaně. Lze s ním létat i na malém prostoru. Má nečekaně dobrou klouzavost. Jeho použití je ovšem omezeno silou větru.
Stavba modelu je jednoduchá a rychlá. Základním materiálem na stavbu trupu, motorových gondol a ocasních ploch je extrudovaný polystyren, na křídlo pěnový polystyren, vyztužený balzovou stojinou. Velmi vhodný je i polystyren z různých obalů. Extrudovaný polystyren opracováváme stejně jako pěnový odporovou pilou podle šablon, nejlépe z kuprextitu (postup byl již několikrát popsán v modelářském tisku). Balzu vybereme dostatečně pevnou, ale lehkou. Opravitelnost případných ran a různých šrámů je při použití lepidla Purex velmi dobrá.
Dno trupu je vhodné pro zvýšení odolnosti přelepit pásem z expandovaného polypropylenu. Model by z tohoto materiálu mohl být postaven i celý, ale jeho cena je dost vysoká a při normálním létání je to celkem zbytečné.
Nároky na vybavení modelu nejsou nijak mimořádné. Pohonné jednotky například P/U 281-2 a regulátor 12 A(JES) nebo 2x MIG 400 s vrtulemi 6/3, případně vhodné střídavé motory. Serva například C 261, HS-55 atp. Pohonná baterie dvoučlánek Li-pol s kapacitou podle zvoleného pohonu. Při volbě vybavení a vůbec při celé stavbě bereme ohled hlavně na celkovou hmotnost, která by měla být co nejmenší.
Model je pomalý, pro daný účel přiměřeně obratný, létání je opravdu pohodové. S uvedeným vybavením bezpečně stoupá na půl plynu a dobře klouže. Na jedno nabití v podvečerním klidu lze létat bez problému desítky minut, záleží na způsobu létání a použitém pohonu.