Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Rereační elektrolet, rozpětí 900 mm, konstrukce A. Souček
Rozpětí | 900 mm |
Délka | 660 mm |
Hmotnost | 300-330g |
Motor | P/U 281-2 |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Antonín Souček |
Model Tipo je určen pro oddychové rekreační polétání. Je stavebně velmi jednoduchý, levný a nenáročný na provoz i na vybavení, pilotáž je snadná. Model je možné postavit i bez ovládaných křidélek (je třeba zvětšit vzepětí podle výkresu) nebo bez ovládané směrovky. Lze s ním létat i na velmi malém prostoru. Má dobrou klouzavost, jeho použití je však omezeno silou větru.
Stavba je jednoduchá a rychlá. Základním materiálem na stavbu trupu a křídla je pěnový polystyren vyztužený balzou, ocasní plochy jsou z extrudovaného polystyrenu. Velmi vhodný je i polystyren z různých obalů. Pěnový polystyren opracováváme odporovou pilou. Některé díly, případně i celý model lze zhotovit i z EPP, ale pro běžné létání je to celkem zbytečné.
Nároky na vybavení modelu nejsou nijak mimořádné. Na prototypu modelu byla instalována pohonná jednotka P/U 281-2, regulátor 6 A (JES), serva C 261 a pohonná baterie Li-pol Dualsky 750. Později byl tento pohon nahrazen motorem POT 50 W. Při volbě vybavení a vůbec při celé stavbě bereme ohled hlavně na celkovou hmotnost, která by měla být co nejmenší.
Křídlo je nedělené, bez křížení, k trupu je přichyceno dvěma plastovými šrouby M4. Skládá se ze dvou polovin. Jednotlivé díly křídla vyřízneme z pěnového polystyrenu odporovou pilou. Každá polovina se sestavuje zvlášť.
Díly ocasních ploch jsou vyříznuty z extrudovaného polystyrenu, nosníky kormidel jsou balzové.
Trup má prakticky všechny díly z pěnového polystyrenu, jen pro uchycení podvozku je vyztužen bukovým hranolem. Bočnice jsou spojeny přepážkami a celek je uzavřen horním a dolním potahem.
Povrchová úprava je velmi jednoduchá, zároveň zpevňuje konstrukci. Barevnou izolepou polepíme náběžnou část křídla, trup můžeme zpevnit pásem nalepeným podélně. Model oživíme hlavou pilota a větrným štítkem ohnutým z Durofolu či podobného materiálu. Křidélka natřeme barevným nitrolakem. Další barevné doplňky podle vlastní fantazie zhotovíme například temperovou barvou smíchanou se Sportakrylem.
Nohy podvozku vystřihneme z duralového plechu. Hřídele kol tvoří šrouby s maticemi. Velmi lehká kola mají průměr 40 až 50 mm.
RC souprava musí umožňovat ovládání nejméně tří až čtyř funkcí (křidélka, směrovka, výškovka, motor), podle zvoleného provedení.
Model je pomalý, pro daný účel přiměřeně obratný, létání je pohodové. S uvedeným vybavením bezpečně stoupá na půl plynu a dobře klouže. Na jedno nabití v podvečerním klidu lze létat bez problému desítky minut.