Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
RC polomaketa s elektropohonem, rozpětí 1550 mm, konstrukce Z. Raška
Rozpětí | 1550 mm |
Délka | 1025 mm |
Plocha | 35 dm2 |
Hmotnost | 825 g |
Motor | Phasor 15/4 |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Zdeněk Raška |
Roku 1954 vypsala sekce pro rozvoj sportovního letectví Francie soutěž na projekt stavebně nenáročného a cenově dostupného čtyřsedadlového sportovního letounu. Z řady návrhů byly vybrány dva typy: dolnoplošník Jodel D-130 a hornoplošník M. Brochet MB-110. První let MB-110 se uskutečnil v březnu 1956. Svou celkovou koncepcí a jednoduchostí se toto letadlo velmi hodí k modelářskému zpracování.
Technické údaje: rozpětí 11,06 m, délka 7,68 m, výška 2,56 m; nosná plocha 15,6 m2; prázdná hmotnost 800 kg, letová 1300 kg; nejvyšší rychlost 240 km/h, cestovní 200 km/h.
Když v Leteckém modeláři 8/1960 vyšel plánek makety na gumu v měřítku 1:15 od M. Rohleny, model jsem si postavil. Byl jsem překvapen jeho výbornými vlastnostmi. Vzpomínky na něj mne přiměly navrhnout jej na elektropohon a s RC ovládáním. Prototyp modelu je osazen střídavým motorem JETI Phasor, dvoučlánkem Li-ion 1100 mAh,regulátorem JETI Master a přijímačem Rex 5 se čtyřmi servy HS-60. Má ovládanou směrovku, výškovku, křidélka a motor.
Konstrukce je celobalzová. Trup sestává z bočnic a přepážek. Dvounosníkové křídlo je dvoudílné, poloviny se k trupu nasazují na ocelové dráty. Ocasní plochy mají příhradovou konstrukci. Celý model je potažen fólií Litespan.
Letové vlastnosti jsou příjemné.