Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
Rozpětí | 1440 mm |
Délka | 1090mm |
Hmotnost | 1400-1650 g |
Motor | 3,5-5 cm3 |
Ovládané prvky | S, V, Kř., M |
Konstrukce | Antonín Souček |
Bruno 2 je cvičný motorový RC model, vhodný pro rekreační létání i pro nácvik základních akrobatických prvků. Je přiměřeně rychlý, obratný, ale přitom hodný. Lze jej použít i jako první rádiem řízený model, raději však pod dohledem zkušenějšího pilota. Pro pohon je vhodný výkonný motor o zdvihovém objemu 3,5–5 cm3. Model je řešen robustně, ale s ohledem na malou pracnost, snadnou obsluhu a přístup k motoru i RC soupravě. Stavebně je Bruno 2 velmi jednoduchý, převážně z balzy, jiný materiál je označen zvlášť.
Před zahájením stavby si dokreslíme do výkresu rozmístění RC soupravy, lože serv, úpravu motorového lože podle použitého motoru, prostor nádrže a případné další změny. K lepení použijeme nejlépe Kanagom, na větší plochy Herkules, na pevnostní spoje pak epoxid.
Křídlo je nedělené, bez křížení. K trupu se poutá gumou. Je klasické převážně balzové konstrukce. Náběžná lišta s pásnicemi hlavního nosníku spojenými stojinou a tuhým potahem náběžné části tvoří torzní skříň. V odtokové části jsou žebra páskována. Poloviny křídla se stavějí zvlášť. Po dokončení kostry se pak spojí stojinou, vlepenou mezi pásnice nosníku, a spojkou na náběžné liště.
Křidélka z plné balzy jsou ovládána běžnými pákami z ocelového drátu. Ke křídlu jsou upevněna otočnými plastovými závěsy.
Trup čtyřhranného průřezu se staví obvyklým způsobem z vyztužených balzových bočnic spojených přepážkami a rozpěrkami. Rovněž horní a dolní potah trupu je z balzy.
Ocasní plochy jsou vybroušené z plné balzy. Jejich kroucení zabraňuje zakončení balzovými lištami, smrková náběžná lišta je pak chrání před poškozením třeba při přistání do vyšší trávy atp.
Obě kormidla jsou rovněž z plné balzy sbroušené do klínu. Ke kýlovce a stabilizátoru jsou upevněna plastovými otočnými závěsy.
Povrchová úprava spočívá v broušení povrchu modelu, lakování čirým nitrolakem a tmelení, dokud není docíleno hladkého a rovného povrchu. Trup a ocasní plochy jsou potažny středně tlustým papírem, křídlo tlustým. Po nátěru čirým nitrolakem pak model nastříkáme barevným lakem podle svého vkusu. Je vhodné použít jasné odstíny a výrazně odlišit horní plochy od dolních, což usnadňuje určení polohy modelu. Celý model nastříkáme vrstvou laku na ochranu proti účinkům paliva.
Podvozek tříkolového typu má hlavní podvozek ze dvou dílů z ocelového drátu. Přední podvozková noha je rovněž ohnuta z pružinového ocelového drátu
Motor je možné použít jakýkoliv o zdvihovém objemu 3,5–5 cm3. Vyššího výkonu se není třeba obávat, ubrat plyn se dá vždy. Nádrž by měla mít objem asi 100–130 cm3.
RC souprava by měla být nejméně čtyřkanálová. Instalujeme ji podle obvyklých zásad. Serva postačí standardní velikosti. K ovládání ocasních kormidel použijeme lanovody.
Je možné vynechat ovládání křidélek, potom je třeba poněkud zvětšit vzepětí křídla na 30–35 mm na obou koncích.