Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
150,00 Kč
Dvouplošník s elektropohonem, rozpětí 788 mm, konstrukce A. Souček
Rozpětí | 788 mm |
Délka | 696 mm |
Hmotnost | 320-350 g |
Motor | P/U 281/2 |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Antonín Souček |
Malý dvouplošník Morgan je určen k oddychovému rekreačnímu polétání. Je to stavebně velmi jednoduchý a levný model, nenáročný na provoz i na vybavení. Pilotáž je rovněž nenáročná, model po zalétání létá téměř sám, pomalu a spořádaně, a vzorně poslouchá. Lze s ním létat i na velmi malém prostoru. Má horší klouzavost než běžné modely, ale na to, že jde o dvouplošník, je to ještě dobré. Jeho použití je omezeno sílou větru.
Stavba modelu je jednoduchá a rychlá. Základním materiálem na stavbu trupu a křídla je pěnový polystyren vyztužený balzou, ocasní plochy jsou z extrudovaného polystyrenu. Velmi vhodný je i polystyren z různých obalů. Pěnový polystyren opracováváme odporovou pilou podle šablon, nejlépe z kuprextitu. Balzu vybereme dostatečně pevnou, ale lehkou. Opravitelnost případných ran a různých šrámů je dobrá.
Některé díly, případně i celý model lze zhotovit i z expandovaného polypropylenu (EPP), ale pro běžné létání je to celkem zbytečné.
Nároky na vybavení modelu nejsou nijak mimořádné. Na prvním prototypu byla instalována pohonná jednotka P/U 281-2, regulátor 6 A (JES), serva C 261, pohonná baterie Li-pol Dualsky 750. Později byl pohon nahrazen motorem POT 50W.
Při lepení celého modelu vystačíme s běžným disperzním lepidlem (Herkules, Ponal, Kleiberit), vhodný je i tmel-LA.
Křídla jsou nedělená, bez křížení. Obě se skládají ze stejných dílů, dolní má jen menší rozpětí a horní má uprostřed výřez. K trupu se křídla poutají gumou.
Trup sestává z dílů z pěnového polystyrenu. Bočnice jsou spojeny přepážkami a hranoly. Nakonec je trup uzavřen horní a dolní pásnicí.
Ocasní plochy jsou vyříznuty z extrudovaného polystyrenu a vyztuženy balzovými lištami. K trupu jsou přilepeny napevno.
Povrchová úprava je velmi jednoduchá a zároveň zpevňuje konstrukci; sestává z polepení modelu pásky barevné izolepy. Model oživíme hlavou pilota a větrným štítkem ohnutým z Durofolu či podobného materiálu. Další barevné doplňky můžeme na model nanést vhodnou barvou (například tempera smíchaná se Sportakrylem).
Podvozek z duralového plechu je osazen velmi lehkými koly o průměru 40–50 mm. V trupu je podvozek uchycen vruty.
Prototyp je poháněn jednotkou P/U 281-2 s motorem MIG 280/6 V. K napájení slouží baterie Dualsky 750, složená ze dvou článků. Lze použít jakoukoliv jinou pohonnou soustavu odpovídajícího výkonu, případně si vybrat ze široké nabídky AC motorů.
RC souprava musí umožňovat ovládání nejméně tří funkcí: směrovky, výškovky a motoru. K ovládání motoru slouží regulátor JES 006 nebo podobný. Serva můžeme upevnit vruty do balzových hranolů nebo je namáčkneme mezi polystyrenové hranoly. Ocasní kormidla jsou ovládána lanovody vedenými uvnitř trupu.
Model je pomalý, pro daný účel přiměřeně obratný, létání je pohodové. S uvedeným vybavením a seřízením Morgan bezpečně stoupá na půl plynu a dobře klouže. Na jedno nabití v podvečerním klidu lze létat bez problému desítky minut.