Toto je česká verze eshopu. Pokud objednáváte s doručením na Slovensko, prosím využijte slovenskou verzi (sk.eshop.rcrevue.cz - kliknutím na slovenskou vlajku)
v košíku není žádný produkt
260,00 Kč
RC rekreační dvoumotorový elektrolet, rozpětí 1360 mm, konstrukce A. Souček
Konstrukce | Antonín Souček |
Rozpětí | 1360 mm |
Délka | 977 mm |
Hmotnost | 750-800 g |
Motor | 2x Ray CD2830/12 |
Ovládané funkce | V, Kř, M |
Camaro 2 je atraktivní, stavebně velmi jednoduchý, levný a nenáročný model jak na provoz, tak na vybavení. Ovládáné funkce jsou křidélka, výškovka a motory. Je možné doplnit i ovládání směrovek. Model má dobrou klouzavost, může létat i za větru, podle schopností pilota. Stavba modelu je jednoduchá a rychlá. Základním materiálem na stavbu trupu a křídla je pěnový polystyren vyztužený balzou, ocasní plochy jsou z extrudovaného polystyrenu. Opravitelnost případných ran a různých šrámů je dobrá.
Nároky na vybavení modelu nejsou nijak mimořádné. Dva motory, například Ray CD2830/12 s vrtulemi 9/4,5, příslušné regulátory, serva například C341 pro výškovku, C261 pro křidélka. Pohonnou baterií je tříčlánek Li-pol s kapacitou alespoň 1 600 mAh.
Při volbě vybavení a vůbec při celé stavbě bereme ohled hlavně na celkovou hmotnost, která by měla být co nejmenší, ne však na úkor pevnosti a kvality stavby modelu.
Při lepení celého modelu vystačíme s běž- ným disperzním lepidlem (Herkules, Ponal, Kleiberit), vhodný je i LA-tmel.
Křídlo je nedělené, bez geometrického křížení. K trupu je přichyceno dvěma plastovými šrouby M5. Jednotlivé díly křídla vyřízneme odporovou pilou z pěnového polystyrenu tloušťky 30 podle šablon. Každou polovinu sestavujeme zvlášť. Na díl K1 nalepíme náběžnou lištu z balzy 4 a na díl K2 zesílení odtokové části z balzy 4. Díl K1 rozřízneme v místě motorové gondoly, ve vnitřních částech zhotovíme drážky pro protažení napájecích kabelů k regulátorům a servům křidélek. Nosník křídla K4 sestavíme z dílů K3 a K5 z balzy 4 a ze smrkových lišt 3 x 5. Postupně k němu nalepíme díly K1, K2 a lipový hranol pro plastové šrouby. Nainstalujeme již sestavená křidélka.
Motorové gondoly jsou sestaveny z bočnic G1 a z přepážek z pěnového polystyrenu tloušťky 14. Doplníme díl G2 a shora uzavřeme polystyrenem 14 x 62. Přední část dna zůstane otevřená pro montáž motoru a jeho dostatečného chlazení. Po zaschnutí vše vybrousíme do tvaru a gondoly s maximální přesností zalepíme do křídla. Zkompletované křídlo dobrousíme do tvaru podle výkresu a povrch vybrousíme do hladka.
Stavbu trupu opět zahájíme vyřezáním všech dílů z pěnového polystyrenu. Bočnice jsou kvůli usnadnění práce slepeny ze dvou dílů, mohou ale být vyříznuty i vcelku. Na pracovní stůl položíme bočnici slepenou z dílů T1 a T2 a podle výkresu na ni postupně nalepíme všechny přepážky. Shora, za neustálé kontroly kolmosti a rovnoběžnosti s dolní bočnicí, přilepíme druhou bočnici. Sestavu přiměřeně zatížíme. Po dokonalém zaschnutí vše zabrousíme a vyřízneme potřebné otvory v přepážkách.
Přední část trupu zdola uzavřeme zkosenými díly z pěnového polystyrenu 22 x 96. Za neustálé kontroly souměrnosti do zadní části trupu vlepíme přepážku z pěnového polystyrenu tloušťky 22 a trup zdola uzavřeme. Nainstalujeme táhlo k ovládání výškovky a hotovou VOP zalepíme. Trup shora uzavřeme dílem z pěnového polystyrenu 22 x 96. Nezapomeneme upravit otvory pro průchod chladícího vzduchu k akumulátorům.
Nakonec zhotovíme odnímatelný kryt pro snadný přístup k baterii z dílů podle výkresu. Kryt se těsně nasunuje mezi bočnice, můžeme jej pojistit kolíkem. Všechno vybrousíme do tvaru podle výkresu, doplníme hlavu pilota a kryt kabiny T7 ohnutý z Durofolu. Rámování naznačíme samolepicí fólií.
Spodní část trupu až za přepážku T5, včetně bočnic, přetřeme Herkulesem a polepíme jednou vrstvou kancelářského papíru dobře prosyceného Herkulesem.
Díly ocasních ploch vyřízneme z extrudovaného polystyrenu tloušťky 8. Vyztužíme je lištami z balzy 4 x 8 a 4 x 4. S maximální přesností nalepíme obě SOP k VOP. Výškovku připevníme plastovými závěsy.
Povrchová úprava je velmi jednoduchá a zároveň zpevňuje konstrukci. Křídlo je polepeno z obou stran barevnou izolepou, trup je zpevněn pásem nalepeným podélně, stejně tak i ocasní plochy. Vše je zřejmé z fotografií. Další barevné doplňky můžeme zhotovit vhodnou barvou podle vlastní fantazie.
RC souprava musí umožňovat ovládání nejméně tří funkcí – křidélek, výškovky a otáček motorů. Serva upevníme podle svých zvyklostí, například je můžeme podle výkresu upevnit vruty do balzových hranolů nebo je namáčkneme mezi hranoly z pěnového polystyrenu; jejich polohu můžeme ještě pojistit oboustrannou lepicí páskou. Anténu přijímače vyvedeme co nejkratší cestou ven z trupu, uchytíme ji na některou SOP. Jednotlivé díly, zejména pohonnou baterii, rozmístíme tak, abychom model vyvážili. Polohu baterie zajistíme hranoly z pěnového polystyrenu. Vnitřní prostor upravíme tak, aby nebyl omezen průchod chladicího vzduchu.
K zalétání si vybereme klidný podvečer. Model nezaklouzáváme, startujeme s naplno běžícími motory. Model je rychlý, obratný, bezpečně zalétne základní akrobatické obraty. Velký vliv na vlastnosti modelu má jeho celková hmotnost, která by měla být co nejmenší. Doba letu je závislá na způsobu létání a hlavně na stavu a typu baterie.